Projekt Fibonacci

Evropští představitelé spolu s mezinárodní vědeckou komunitou se shodli na důležitosti badatelsky orientovaného vyučování přírodních věd a matematiky (inquiry-based science and mathematics education, IBSME), a to na všech stupních škol. Badatelsky orientovaný typ výuky podporuje úspěšně vědeckou gramotnost a povědomí o povaze vědy. Zvláště důležité je v tomto kontextu badatelsky orientované vyučování matematiky, neboť matematika je komunikačním jazykem mezi všemi přírodními vědami.

Evropský projekt Fibonacci, zařazený do Sedmého rámcového programu, vznikl jako volné pokračování evropských projektů Pollen a SINUS, které úspěšně implementovali IBSME do mnoha škol v Evropě. V rámci projektu Fibonacci je zřízeno 12 Referenčních center a 24 Twin center, která mají za úkol řídit další postup tohoto implementačního procesu. Jedno z Twin center sídlí také v České republice, na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Středisko se zabývá badatelsky orientovanou výukou matematiky a rolí matematiky v badatelsky orientované výuce přírodních věd.

Naše gymnázium je zapojeno do projektu od září 2011, hlavním garantem je paní H. Mahnelová. Ve spolupráci se školiteli z Twin centra budou vytvořeny badatelsky orientované pracovní listy a pilotovány v našich třídách.

Pracovní listy budou volně dostupné na stránkách českobudějovického Twin centra. Nejlepší z nich pak budou přeloženy do anglického jazyka, aby mohly sloužit i zájemcům z jiných evropských zemí. Obdobně budou z angličtiny do češtiny přeloženy zajímavé pracovní listy ze všech koutů Evropy.

Seminář v Hluboké nad Vltavou

Další akce pro učitele v rámci projektu Fibonacci bylo DVU v Hluboké nad Vltavou ve dnech 8. 10. – 11. 10. 2012. Účastníci byli seznámeni s ukázkami vyzkoušených pracovních listů a jejich žákovských řešení, vyměňovali si své zkušenosti s badatelskou výukou, zúčastnili se workshopů v roli žáků.

Celý článek

DVU - kurz badatelsky orientovaná výuka matematiky

Badatelsky orientovaná výuka se ukazuje jako jedna ze slibných cest ke zlepšení kvality vzdělávání. Právě takto byla zaměřena převážná část DVU ve dnech 8. - 11. května pořádaného KMA PF JČU v Českých Budějovicích a financovaného z evropského projektu Fibonacci. Aktivním účastníkem byla také prof. Mahnelová, která v rámci  samostatného workshopu seznámila ostatní učitele s ukázkami pracovních listů, jež byly vyzkoušeny také našimi žáky.

                  

Mezinárodní konference projektu Fibonacci

15.02.2012

Ve dnech 15. – 17. února 2012 se v německém městě Bayreuth konala mezinárodní konference European Training Session - Depening the Understanding of Inquiry in Mathematics v rámci projektu Fibonacci, do kterého je zapojena i naše škola. Paní Mahnelová zde prezentovala prozatímní zkušenosti českých učitelů vybraných škol s badatelsky orientovanou výukou matematiky a v rámci workshopu představila dvě své úlohy včetně dokumentace práce žáků našeho gymnázia.

Mgr. Hana Mahnelová

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

doc. RNDr. Noemi Čeřovská, CSc.

Doc. RNDr. Noemi Čeřovská, CSc., (*18. 12. 1953), imunoložka, viroložka botanička a biochemička, bývalá dlouholetá vedoucí Laboratoře virologie Ústavu experimentální botaniky Akademie věd ČR, absolvovala na nymburském gymnáziu v roce 1973 ještě pod svým dívčím jménem Noemi Nováková.

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Uvěznění Poláků

26. duben 1903

Carské úřady uvěznily ve Varšavě 82 Poláků za účast v národní demonstraci.

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
01.09.2022

Projektu Otevřená věda 2022, pořádaného Akademií věd České republiky, se účastní opět několik studentků a studentek našeho gymmnázia. Často se studenti aktivit souvisejích s projektem účastní i během prázdnin. Luděk Melich ze 3.A dokázal svoji stáž rozpracovat velmi intenzivně v prvním pololetí roku 2022 a podařilo se mu zúčastnit se v červenci s jeho projektem mezinárodní konference ve skotském Edinburghu.

V následujícím článku popsal, jaké téma si v Otevřené vědě zvolil a jaké dojmy z konference si přivezl.

celý článek
01.09.2022

 

 

John Schaar  

Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.

 

 

 

 

Motto školního roku je v souladu s dlouhodobou vizí školy. Chceme být školou, z níž odcházejí odpovědní mladí lidé připravení po všech stránkách na to, že budoucnost vlastní i budoucnost společnosti je v jejich rukou. Mladí lidé, kteří si jsou vědomi, že bez aktivního přístupu, stálého vzdělávání, odvahy a pevných morálních zásad nebudou schopni budoucnost tvořit a stanou se jen pasivními prvky budoucího světa.

 

Nám učitelům motto opět připomíná, co je naší úlohou v přípravě žáků, které formujeme v jejich nejdůležitějším věku od 11 do 19 let. Připomíná nám naši odpovědnost. Současně nás nepřímo vybízí k využívání všech prostředků a všech možností, abychom v naší vzdělávací práci uspěli. 

 

Žákům motto sděluje, že svou budoucnost mají skutečně ve svých rukou. Čím dříve si to uvědomí, tím dříve budou schopni její podobu ovlivňovat. Vybízí je k aktivitě, k činorodosti, k promýšlení svých činů… Sděluje jim, že bez nasazení a bez vlastního přičinění budoucnost vytvářet nelze.

 

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.