Jazyková animace

Jazyková animace

Naše bývalá studentka, nyní koordinátorka projektu Česko-německé fórum mládeže, Veronika Křížková se pokusila přesvědčit studenty primy a sekundy B, že němčina je opravdu důležitý a v současné Evropě velmi dobře využitelný jazyk, který snad není zase tak hrozný a uším neladící, jak mnozí z nás soudí.  Možná jim také usnadnila výběr druhého cizího jazyka, který je už brzo čeká.

Celý článek

Kvarty v projektu Mezinárodního dne památky obětí holocaustu

Kvarty v projektu Mezinárodního dne památky obětí holocaustu

Ve čtvrtek 8. února se obě naše kvarty vydaly do Židovského muzea v Praze, kde se zůčastnily aktivit projektu k Mezinárodnímu dni památky obětí holocaustu, který připadá na 27. ledna. Náplní projektu byla beseda s pamětníkem, návštěva Pinkasovy synagogy a závěrečné zpracování tématu. Studenti obou tříd se tak zařadili do skupiny asi 600 studentů z celé republiky, kteří měli možnost se do nového projektu zapojit, setkat se se zajímavou osobou a udělat si obrázek na aktuálně skloňovaté téma holocaustu i jiným způsobem, než jen studiem učebnice. 

Celý článek

Stavba mostů.

Stavba mostů.

Vybraní studenti maturitního ročníku, kteří navštěvují fyzikální praktika měli jedinečnou možnost stát se na chvíli architekty a staviteli....

 

 

Celý článek

Škomam 2018

Škomam 2018

aneb dobrodružná vyprava za ostravskými matematiky podruhé
Skupina šesti studentů (S. Gareeva, M. Osifová, L. Hrubčík, P. Jirout, J. Temlík a V. Drška) se také letos zúčastnila Školy matematického modelování pořádané KAM VŠB TU Ostrava.

Celý článek

Výsledek sbírky Srdíčkové dny

Výsledek sbírky Srdíčkové dny

Na začátku prosince se šestice studentů z druhých ročníků vydala na sbírku pro organizaci Život dětem - Srdíčkové dny.

Celý článek

Bronzová ceremonie DofE

Bronzová ceremonie DofE

V pátek 15.12. jsme se konečně dočkali toho očekávaného momentu, a to předávání ocenění našim statečným účastníkům programu DofE. Program nakonec dokončilo za loňský rok celkem 17 studentů ze tříd 5QA, 2A, 6XB, 7MAB a 3A, které jistě znáte z výstavy v přízemí naší školy. Studenti se vypravili v doprovodu profesorek Martínkové a Slavíkové do Prahy do Knihovny Václava Havla.

Celý článek
<předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 26 další >

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1952.

Narodil se 8. 4. 1934 v Nymburce. V roce 1958 ukončil studia na Fakultě všeobecného lékařství UK v Praze. 

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Vynález elektrokardiografu (EKG)

3. listopad 1903

Holanďan Wiliem Einthoven veřejně předvedl jím vynalezený elektrokardiograf.

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
01.09.2022

Projektu Otevřená věda 2022, pořádaného Akademií věd České republiky, se účastní opět několik studentků a studentek našeho gymmnázia. Často se studenti aktivit souvisejích s projektem účastní i během prázdnin. Luděk Melich ze 3.A dokázal svoji stáž rozpracovat velmi intenzivně v prvním pololetí roku 2022 a podařilo se mu zúčastnit se v červenci s jeho projektem mezinárodní konference ve skotském Edinburghu.

V následujícím článku popsal, jaké téma si v Otevřené vědě zvolil a jaké dojmy z konference si přivezl.

celý článek
01.09.2022

 

 

John Schaar  

Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.

 

 

 

 

Motto školního roku je v souladu s dlouhodobou vizí školy. Chceme být školou, z níž odcházejí odpovědní mladí lidé připravení po všech stránkách na to, že budoucnost vlastní i budoucnost společnosti je v jejich rukou. Mladí lidé, kteří si jsou vědomi, že bez aktivního přístupu, stálého vzdělávání, odvahy a pevných morálních zásad nebudou schopni budoucnost tvořit a stanou se jen pasivními prvky budoucího světa.

 

Nám učitelům motto opět připomíná, co je naší úlohou v přípravě žáků, které formujeme v jejich nejdůležitějším věku od 11 do 19 let. Připomíná nám naši odpovědnost. Současně nás nepřímo vybízí k využívání všech prostředků a všech možností, abychom v naší vzdělávací práci uspěli. 

 

Žákům motto sděluje, že svou budoucnost mají skutečně ve svých rukou. Čím dříve si to uvědomí, tím dříve budou schopni její podobu ovlivňovat. Vybízí je k aktivitě, k činorodosti, k promýšlení svých činů… Sděluje jim, že bez nasazení a bez vlastního přičinění budoucnost vytvářet nelze.

 

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.