KudyKampus - zkušenosti dvou účastnic z podzimního semestru

KudyKampus - zkušenosti dvou účastnic z podzimního semestru

Barbara Ledroit (3A) a Leontýna Bucharová (7MA) se během podzimu 2022 zúčastnily každá jinak namíchaného "koktejlu" workshopů s inspirátory z oblasti byznysu, neziskovek, umění, vědy nebo médií v rámci projektu KudyKampus. Pomohlo jim to v kariérním rozhodování o jejich další studijní a profesní cestě životem?

KudyKampus umožňuje mladým lidem mezi 14. a 26. rokem buď tři, nebo pět setkání (workshopů) s inspirátory z praxe. Probíhá v malých skupinkách a zprostředkovává studentům kontakt s reálným světem, od něhož - přiznejme si to - je výuka na střední škole stále dost izolovaná, zejména na gymnáziích a lyceích mnohdy teoretická, akademická, odtažitá od aktuálních trendů. Účast v KudyKampusu je placená, většina zálohy se ale vrací, tzn. jeden celodenní workshop může nakonec stát jen 200 Kč. Na výběr jsou workshopy z oblastí Byznys a kariéra, Společenské změny, Svět budoucnosti, Komunikace a umění a oblast soft-skills (tzv. měkkých dovedností). Všechny z důvodu KudyKampusu vzniklé školní absence byly našim předmaturantkám umožněny nezapočteně.

B. Ledroit zvolila program s pěti workshopy. Od října do prosince prošla podnikatelskou přípravkou, otevřeným trhem práce, svobodou a partnerstvím v týmové práci, finanční gramotností v praxi a networkingem. L. Bucharová v trojdílném programu zjistila, jak probíhá provoz a zákaznický servis v galerii Kunsthalle Praha, snažila se vdechnout vyřazeným věcem nový život a pracovala na zlepšení své paměti a schopnosti se učit. Obě KudyKampus pro web školy zhodnotily i vlastními slovy:

Cílem KudyKampusu je praktické představení a dostání studentů do skutečného pracovního prostředí, aby reálně věděli, co to obsahuje. Nadále také novější přístup a pohled na školství a rozvíjení sám sebe. Nyní zakládá i gymnázium. Mně to přineslo další osobní růst a zjištění, že bych se měla účastnit takových příležitostí častěji, jestli se chci rozvíjet a získávat nové dovednosti. Dále mi to přineslo lepší ujasnění toho, co chci do budoucna dělat.
Projekt hodnotím jako skvělý, přínosný a velmi dobře zpracovaný. Doporučila bych to lidem, kteří se chtějí rozvíjet a posouvat dopředu. Také lidem, kterým vadí a chtějí se dostat ze stávajícího školského systému.
B. Ledroit 

V rámci tohoto projektu jsem se zúčastnila dvou “přednášek”. První z nich se nazývala Jak probíhá provoz a zákaznický servis v Kunsthalle Praha? a druhý Jak si zlepšit paměť a zjednodušit učení se. Prvním programem, do kterého jsem se přihlásila, mě provedla velmi vstřícná Barbora Škaloudová, kurátorka vzdělávacích programů v Kunsthalle, od které jsem se dozvěděla, jak o historii budovy galerie Kunsthalle a jak byly prostory upraveny, aby vyhovovaly dnešní funkci galerie, tak o celém procesu přípravy nové výstavy a na co všechno se musí myslet v rámci provozu galerie. Vzhledem k tomu, že chci na vysoké škole pokračovat studiem dějin umění, tak se mi tato přednáška opravdu hodila, protože mi pomohla rozšířit si obzory o různých pracovních pozicích, které by mi toto studium mohlo nabízet a také mi ujasnil, jak taková galerie vlastně celkově funguje.
Ve druhé přednášce nám Barbora Brosková přiblížila sketchnoting, který využívá vizuální zaznamenávání a může nám pomoci v lepším, efektivnějším zapamatovávání a uchovávání si informací z našich zápisků. Vzhledem k tomu, že budu příští rok maturovat, se mi tato přednáška hodila, protože jsem se díky ní dozvěděla o různých metodách, které se dají využít při učení.
Nakonec bych chtěla říci, že účast v projektu KudyKampus není složitá, tím spíš je dobré se do něj přihlásit, protože nabízí řadu velmi ochotných odborníků z řad psychologů, kybernetiků, manažerů i lékařů, kteří nám věnují svůj čas a mohou nám pomoci v rozvoji našich kvalit i v ujasnění si skutečností ohledně naší budoucí kariéry.
Řekla bych, že si v tomto projektu každý najde nějakého člověka, jehož nabízený program by ho zajímal a oboustranná ochota a nadšení dělají tuto spolupráci nejen zábavnou, ale i prospěšnou.

L. Bucharová

Přihlášky do jarního semestru KudyKampusu se uzavírají do 31. ledna 2023.

prof. Miroslav Soukup
školní kariérní poradce

Ke stažení
ikonaKudyKampus prezentace
ikonaPředstavení KudyKampusu

Aktuální informace

26.10.2024

Rada školy dne 25. 10. schválila výroční zprávu o činnosti školy za rok 2023 - 2024.

17.10.2024

Beseda s absolventkou školy proběhne v Městské knihovně Nymburk 28. 11. 2024 od 17.30 hodin.

09.09.2024

Novinka pro studenty a rodiče

Celý článek

Významní absolventi

Ing. František Tuláček

Ing. František Tuláček (7. 8. 1922-26. 10. 2012), pedagog, nestor českého drůbežářství a chovatelství, absolvoval v roce 1941.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Lidové divadlo

4. leden 1903

V Praze-Holešovicích zahájilo činnost lidové divadlo Uranie úspěšnou premiérou hry Ladislava Stroupežnického Vojtěch Žák, výtečník.

Nejčtenější

10.10.2024

Vyprávění J. Vodenky - loňského absolventa, který se probojoval v Biologické olympiádě na vrchol. A díky tomu se až o prázdninách účastnil mezinárodního kola:

"Kromě bronzové medaile jsem si z Kazachstánu odvezl spoustu výjimečných zážitků, vzpomínek na skvělou olympijskou atmosféru a kontaktů na lidi se stejným zájmem."

celý článek
25.10.2024

Přinášíme všem rodičům a studentům rozpis lyžařských kurzů v zimní sezóně 2024/2025.

Konkrétní informace k platbám a organizaci kurzů budou včas rozesílat příslušní vedoucí LVVZ.

 

M. Hrstka

celý článek
13.10.2024

V sobotu 12. října se z naší partnerské školy ve francouzském Louhans vrátila další skupina studentů. V letošním roce se jich do Francie vypravilo 12 z kvarty A, obou kvint, sexty A a oktávy A. Pobyt proběhl v devátém roce spolupráce našich škol, takže kolegové ve Francii jsou na naší přítomnost již zvyklí a návštěva se stala téměř pevnou součástí školního roku v Louhans. 

 
celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.