Přípravná expedice bronzových účastníků programu DofE

Po dvouleté pauze se opět uskutečnila přípravná expedice bronzových účastníků DofE. Všech pět skupin mělo za úkol si naplánovat cestu do obce Tuchom. Většina skupin začala svou pouť na Ločeni, odkud po červené značce dorazili do Jabkenic, pak pokračovali do Seletic a nakonec došli i se svými obrovskými batohy až na Tuchom. Zde postavili stany, uvařili skvělé jídlo, poseděli u táborálu a přežili celkem slušnou bouřku.

Cvičná expedice - DOFE

Dne 20.5. 2022 jsme se v 10:00 vydali z Nymburka autobusem do Loučeně. S plnými batohy, či krosnami jsme zahájili naši výpravu směrem k Jabkenicím. Po několika zastávkách na občerstvení a koupání v rybníce jsme dorazili do Seletic, kde jsme se měli potkat s paní profesorkou Martínkovou, ale místo toho, jsme potkali černou kočku, která nám přeběla přes cestu a tím přivítala naši smůlu. Místo abychom se dostali cestou do obce Tuchom, jsme šli polem plným krav, koz a ovcí a museli jsme přelézt plot, abychom se do obce vůbec dostali.

S patnácti a půl kilometry v nohách jsme nakonec živi a zdrávi dorazili na chalupu, kde jsme potkali další expedice. Postavili jsme stan a jiné přístřešky a uvařili polévku a později i těstoviny. Na večer jsme opékali buřty na zahradě.

Kolem půl desáté večer jsme museli vše sklidit, jelikož se přihnal déšť, vítr a s nimi bouřka. Nakonec půlka z nás musela spát v chlupě, jelikož buď stan neměli, nebo se pod ním nedalo spát.

Ráno jsme vyrazili 4 km směrem k nádraží v Rožďalovicích a odjeli do Nymburka vlakem.

Ema Škovronková 4KA

V pátek 20. května se namixovaná výprava z bronzové úrovně Dofe ve složení Jonáš Holzner (4KB), Kattie Williams, Adéla Havlinová (1A), Tomáš Kratochvíl (5QB) a Tadeáš Brablc (6XB) vydala na cvičnou expedici na již obvyklou trasu z Loučeně do Tuchomi, kde se nachází chata paní profesorky Martínkové. A tak jsme se v pátek v 10 ráno nastoupili do autobusu do Loučeně, kde naše expedice oficiálně začala. Vydali jsme se do lesa po červené trase přes Jabkenice a Seletice a i po několika přestávkách jsme kolem 16. hodiny dorazili do cíle. Po vybalení nejnutnějších věcí a několika partiích karet byl čas udělat si večeři. Odměnou nám bylo následné opékání buřtů a chlebů. Museli jsme však předčasně skončit, protože se začala nebezpečně blížit bouřka, a tak jsme nakonec museli nocovat uvnitř chaty. Ráno jsme se vydali na vlak do Rožďalovic a můžeme s čistým svědomím říci, že na ostrou expedici jsme připraveni
Přeji hezký večer

Tadeáš Brablc 6XB

Cvičná expedice DofE – 4KB
Dne 20.května se naše sedmičlenná skupina dívek vydala na zkušební expedici do Tuchomi.
Trasa naší cesty byla do poslední chvíle nejasná, neboť na tento den byly vydány výstrahy na hrozící silné bouře. Nakonec jsme vyrazily a zvolily trasu ze Mcel – Háje do Tuchomi, čítající celkem 8,7 km.
Zahájení naší expedice nebylo příliš povzbuzující. Autobus, kterým většina z nás odjela v 15:00 z Nymburka, měl v půli jízdy poruchu, a proto se muselo čekat na jeho náhradní spoj.
I po všech těchto nepatrných trampotách jsme bez bloudění a s jednou krátkou zastávkou na turistických lavičkách v Seleticích dorazily v 18:15 na místo určení - Tuchom.
Krajina je zde malebná a turista ani necítí, jak kilometry ubíhají.
S večerem se však blížila nutnost připravit večeři v podobě rýžových nudlí ochucených sójovou omáčkou, sterilovanou kukuřicí a hráškem.
Po příjemně stráveném dni nás čekal večer plný slibovaných blesků, deštivých kapek a větrných poryvů, jež jsme naštěstí mohly přečkat v chalupě paní profesorky Martínkové, které patří velké poděkování za skvělou organizaci a nadšení pro akci DofE.
Ráno jsme se v odlišných intervalech - tedy v 4:45 a v 6:15 vydaly na nádraží do Rožďalovic vzdáleného zhruba 4 km.
Na trase nás potkalo jen setkání s divokými prasaty, ale i to jsme bezpečně zvládly a bez úrazu se dostaly do vlaku, kde také naše expedice úspěšně skončila.
Celá akce se nám líbila a doufáme, že i v podobně milém duchu se ponese naše ostrá expedice do Železných hor.

Veronika Košťálová - 4KB

Cvičná expedice - 4KB

V pátek 20.5. se naše skupinka dofáků vydala na cvičnou expedici do Tuchomi. Problém nastal již u autobusu, když se do něj mělo nacpat 20 lidí s krosnami. Nakonec jsme to ve zdraví zvládli a vystoupili jsme na zastávce v Loučeni.

Tam už jsme se oddělili od ostatních skupinek a vydali se směrem na Seletice. Tam jsme si dali svačinu a nabyli jsme energii. Bez problémů jsme ušli poslední 4 kilometry a dorazili jsme do Tuchomi.

Na místě jsme postavili stany, odpočinuli si a hráli jsme hry. Večer jsme si dokázali i něco sami uvařit. Později jsme opékali buřty, ale zasáhla nás veliká nás veliká bouřka, tak jsme se běželi schovat a spát. Jeden stan to sice vyplavilo, ale přežili jsme.

Druhý den jsme si uvařili ovesnou kaši, sbalili jsme stany a vydali se směrem na vlakové nádraží v Rožďalovicích, odkud jsme jeli zpět do Nymburka.

Cvičnou expedici jsme si moc užili a už se těšíme na ostrou.

Lenka Dvořáková KB

V dopoledních hodinách 20.5. 2022 jsme vyrazili z nymburského hlavního nádraží autobusovou hromadnou dopravou do Jabkenic. Z Jabkenic do Tuchomi nás čekala ještě velmi dlouhá cesta, 11,6 km. Po celou cestu jsme se orientovali díky červeným turistickým značkám. Do Tuchomi jsme po příjemné cestě lesem dorazili v brzkých hodinách odpoledních. Ale to pro nás nebylo vítězstvím, největší boj s naším orientačním smyslem jsme svedli právě v Tuchomi. Po několika minutách namáhavého hledání jsme se konečně octli na zahradě paní profesorky Martínkové.

Po postavení stanu jsme vyrazili na procházku vesnicí k tamějšímu rybníku. K večeři jsme si připravili excelentní instantní polévky, jejichž  vůně byla podnětem k závisti ze strany mnoha jiných skupin. Po západu slunce jsme si opekli buřt a zcela znaveni ulehli do prostorného stanu, kam jsme se stihli schovat těsně před příchodem bouřky doprovázené deštěm.
Dalšího dne jsme po téměř probdělé noci sbalili ještě stále mokrý stan a vydali se směrem do Seletic na autobusovou zastávku. Do příjezdu našeho autobusu nám zbývalo ještě mnoho času,  a tak jsme se rozhodli napsat článek o našem  malém dobrodružství.
Alice, Anna a Filip 4KA

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Mgr. Pavel Snítilý

Mgr. Pavel Snítilý, archeolog, zástupce ředitele a dokumentátor Městského muzea v Čelákovicích, který mj. stál v roce 2016 u výjimečného nálezu unikátního bohatě zdobeného meče velmožů starého přes jedno milénium, maturoval na nymburském gymnáziu v roce 1994.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Ritchie: náklady na jihoafrickou válku a čínskou expedici

23. duben 1903

Britský ministr Charles Th. Ritchie zveřejnil spolu s rozpočtem na rok 1903/1904 (143 954 000 liber šterlingů) náklady na jihoafrickou válku a čínskou expedici:

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.