🦉 12 medailí z Krajské přehlídky SOČ 2022 🦉

🦉 12 medailí z Krajské přehlídky SOČ 2022 🦉

Po třech letech se letos mohla středočeská krajská přehlídka SOČ opět vrátit do prezenční formy a naši sočkaři se vypravit mikrobusem do sídla jejího pořadatele. Tím je Gymnázium Jiřího Ortena v Kutné Hoře. 20členná výprava z naší školy sestávala z 18 soutěžících a prof. Mlázovské a prof. Soukupa - školních garantů SOČ. Přehlídka byla složitější pro maturanty z 8OB, které večer čekal odložený maturitní ples, proto někteří z nich odjížděli ještě dopoledne, aby stihli nutné přípravy. Kvalitně napsané práce našich studentů vynesly v celokrajském srovnání 12 medailí a 7 postupů do celostátního kola SOČ.

44. ročník Středoškolské odborné činnosti (SOČ) se letos konal na naší škole ještě online. Na krajskou přehlídku jsme z něj vyslali 21 sočkařů v 12 soutěžních oborech.  Tři z nich se ale rozhodli na krajské úrovni už v soutěži nepokračovat. Proto tedy 18 "želízek v ohni" deseti soutěžních oborů SOČ. Mimořádně v oboru č. 6: zdravotnictví soutěžila i naše třetí práce SOČ ze školního kola. A právě ta uspěla dokonce nejlépe!

Všichni soutěžící museli nejen vyplnit přihlášky, ale také (stejně jako loni) natočit a na YouTube nahrát videoobhajoby svých prací. Uzávěrka přihlášek byla 25. března, soutěž samotná se konala v pátek 22. dubna 2022. Na místě bylo vymezeno jen 5 minut na krátké představení každé práce, dvojnásobný čas byl určen dotazům komise a odpovědím autora na ně. Celá přehlídka probíhala bez zádrhelů, transparentně a regulérně, všechny informace byly známé týden dopředu: časový rozpis komisí, jejich složení, plán budovy, stravování - zkrátka: organizátorům nebylo možné naprosto nic vytknout, což (po loňských poněkud odlišných zkušenostech) velmi oceňujeme.

Výtah z výsledkové listiny KK SOČ 2022 pro naši školu obsahuje i odkazy na videoprezentace a grafický přehled, jaká třída se o které medaile a postupy zasloužila. Oficiální a úplná výsledková listina za celý kraj ukazuje, jak jsme si stáli ve srovnání s ostatními zúčastněnými školami. V meziročním srovnání úspěšnosti Gymnázia Bohumila Hrabala v Nymburce v SOČ jsou další speciálně vytvořené tabulky a grafy. Na dalším listu je i sumarizace úspěchů na celostátních přehlídkách. Ta letošní se bude konat také v Kutné Hoře a také na Ortenově gymnáziu 10. až 12. června 2022.

Našich 18 prací SOČ tvořilo z celkových 67 na přehlídce asi 27 %. V našem kraji žádná jiná škola do soutěže nevyslala podobný ani vyšší počet soutěžících a také nezískala tolik medailí ani postupů. Na to jsme ale z posledních let už zvyklí a stále čekáme, kdy se ostatní školy do sočky trochu více "napřou". Letošní zrušení finanční podpory školám z programu Excelence tomu samozřejmě nepřispělo.

V oboru č. 1 a 2 soutěžily jen naše práce. V dalších třech oborech stály proti sobě naše dvě práce + vždy jen jedna z jiné školy. Naopak největší konkurence byla v oborech č. 6 (12 prací, z toho 3 naše) a č. 14 (11 celkem a z nich 2 naše). Zadarmo to ale komise soutěžícím "nedaly". Hodnocení bylo dost přísné - ve dvou oborech dokonce ani vítězné práce nepostupovaly do celostátního kola!

Jménem školy všem sočkařům děkujeme za vzornou a náročnou reprezentaci gymnázia (nejotravnější je asi to natáčení obhajoby na YouTube), medailistům gratulujeme k jejich úspěchu a postupujícím držíme všechny palce na celostátní kolo. Zvláštní uznání a vděčnost patří i vedoucím prací a konzultantům za jejich podíl na tomto dalším sočkovém úspěchu naší školy.

PaedDr. Helena Hantonová
Mgr. Radka Mlázovská
Mgr. Miroslav Soukup
školní garanti SOČ

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

Petr Říha, akademický malíř

Absolvoval v roce 1973.

Narodil se 12. 11. 1953 v Nymburce. Poté studoval na VŠUP v Praze – v textilním ateliéru u prof. B. Felcmana.

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Cenzura v Prusku

únor 1903

Pruský ministr vnitra podal v Poslanecké sněmovně vysvětlení, proč byla zakázána hra Das Tal des Lebens (Údolí života) od Maxe Dreyera:

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
01.09.2022

Projektu Otevřená věda 2022, pořádaného Akademií věd České republiky, se účastní opět několik studentků a studentek našeho gymmnázia. Často se studenti aktivit souvisejích s projektem účastní i během prázdnin. Luděk Melich ze 3.A dokázal svoji stáž rozpracovat velmi intenzivně v prvním pololetí roku 2022 a podařilo se mu zúčastnit se v červenci s jeho projektem mezinárodní konference ve skotském Edinburghu.

V následujícím článku popsal, jaké téma si v Otevřené vědě zvolil a jaké dojmy z konference si přivezl.

celý článek
01.09.2022

 

 

John Schaar  

Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.

 

 

 

 

Motto školního roku je v souladu s dlouhodobou vizí školy. Chceme být školou, z níž odcházejí odpovědní mladí lidé připravení po všech stránkách na to, že budoucnost vlastní i budoucnost společnosti je v jejich rukou. Mladí lidé, kteří si jsou vědomi, že bez aktivního přístupu, stálého vzdělávání, odvahy a pevných morálních zásad nebudou schopni budoucnost tvořit a stanou se jen pasivními prvky budoucího světa.

 

Nám učitelům motto opět připomíná, co je naší úlohou v přípravě žáků, které formujeme v jejich nejdůležitějším věku od 11 do 19 let. Připomíná nám naši odpovědnost. Současně nás nepřímo vybízí k využívání všech prostředků a všech možností, abychom v naší vzdělávací práci uspěli. 

 

Žákům motto sděluje, že svou budoucnost mají skutečně ve svých rukou. Čím dříve si to uvědomí, tím dříve budou schopni její podobu ovlivňovat. Vybízí je k aktivitě, k činorodosti, k promýšlení svých činů… Sděluje jim, že bez nasazení a bez vlastního přičinění budoucnost vytvářet nelze.

 

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.