Spoluprací k profesionalitě

Název projektu:                      Spoluprací k profesionalitě

Registrační číslo projektu:         CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000516  

Žadatel projektu:                    Společnost pro kvalitu školy, z. s.

Partneři projektu:                    Vysočina Education, p. o.

Krajské centrum dalšího profesního vzdělávání a Centrum uznávání a celoživotního učení Zlínského kraje, o.p.s.

Datum zahájení projektu:          1. 10. 2016

Datum ukončení projektu:         30. 9. 2020

www stránky projektu:             http://www.kvalitaskoly.cz/?q=node/405

 

Anotace projektu:

Projekt Spoluprací k profesionalitě je zaměřen na budování kapacit pro kolegiální podporu v zapojených 45 školách základních a středních Moravskoslezského, Středočeského, Zlínského kraje a Kraje Vysočina. Jednotlivé projektové aktivity jsou naplánovány tak, aby jejich prostřednictvím byly podpořeny specifické profesní kompetence vedoucích i pedagogických pracovníků zapojených škol k tomu, aby společně dosáhli cílů, které si v daném časovém období naplánují dle svých individuálních potřeb a potřeb škol. Zejména se jedná o kompetence pro poskytování kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky, formativního hodnocení žáků a pedagogů a interního mentoringu. Zároveň budeme v rámci projektu dbát na to, aby účastníci tyto dovednosti ihned využívali v praxi a tento svůj osobnostní a profesní rozvoj dokumentovali ve svých profesních portfolií.

Strategické cíle projektu

  • podpora rovného přístupu ke kvalitnímu primárnímu vzdělávání prostřednictvím rozvoje škol
  • zlepšení kvality vzdělávání a výsledků žáků v klíčových kompetencích prostřednictvím rozvoje profesních dovedností pedagogů (především KA2, KA3)
  • rozvoj dovedností pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA 4 a KA5)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje vedoucích pracovníků škol (KA2)
  • podpora osobnostního i profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol (KA3 - KA5)
  • podpora fungování škol jakožto učících se organizací, které díky dovednostem pedagogů v poskytování kolegiální podpory v maximální míře využívající ke svému rozvoji vnitřní zdroje (KA2 a KA3)
  • podpora zavádění interního mentoringu ve školách jakožto prostředku zvyšování kvality práce pedagogů, a tím kvality vzdělávání (KA3 – KA5)
  • rozvoj dovedností pedagogů v oblasti poskytování kolegiální podpory (KA2 – KA5)
  • podpora sebereflexe pedagogů a rozvoj dovedností pro ni potřebných (KA2 – KA5)

 

Strategické cíle pro zapojené školy

  • zlepšení kvality výuky (KA3)
  • zavedení systému formativního hodnocení pedagogů (KA2)
  • rozvoj dovedností pedagogů pro kolegiální podporu (KA2 a KA3) a interní mentoring (KA4 a KA5)
  • budování kapacit pro trvalý rozvoj a využití vnitřních i vnějších zdrojů (KA2 - KA5)
  • podpora zavedení kolegiální podpory a interního mentoringu (KA3 - KA5))
  • systematický rozvoj pedagogů v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků – v rámci projektu budou dle kompetenčního modelu stanoveny konkrétní cíle, které budou školy v průběhu projektu postupně naplňovat – např. škola má sestavena pravidla hodnocení žáků, která dodržují všichni pedagogičtí pracovníci školy (KA3)

Klíčové aktivity:

KA1 - Řízení projektu

KA2 – Podpora a příprava vedoucích pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory, interního mentoringu a formativního hodnocení pedagogů

KA3 – Podpora pedagogických pracovníků škol v zavádění kolegiální podpory v oblasti individualizace výuky a formativního hodnocení žáků

KA4 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů – juniorů

KA5 – Rozvoj dovedností pro kolegiální podporu – podpora interních mentorů - seniorů

Aktuální informace

11.10.2021

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za rok 2020-2021.

07.10.2021

Beseda s významnou absolventkou školy se uskuteční ve čtvrtek 21. října 2021 od 18 hodinPodrobnosti

27.09.2021

Ředitel školy zveřejnil kánon literatury pro maturitní zkoušku ve školním roce 2021-22.

Významní absolventi

doc. RNDr. Noemi Čeřovská, CSc.

Doc. RNDr. Noemi Čeřovská, CSc., (*1953), imunoložka, viroložka botanička a biochemička, v současné době vedoucí Laboratoře virologie Ústavu experimentální botaniky Akademie věd ČR, absolvovala na nymburském gymnáziu v roce 1973 ještě pod svým dívčím jménem Noemi Nováková.

Anketa

 
Motto školního roku 2021-22
1. Albert Schweitzer 23 %
2. Karen Lamb 12 %
3. Thomas Alva Edison 3 %
4. Gabriel Laub 6 %
5. Kryštof Kolumbus 56 %
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Saša Machov

16. červenec 1903

- narodil se Saša Machov (†23. 6. 1951), český tanečník a choreograf.

Nejčtenější

21.09.2021

Již po několikáté se na naší škole konaly volby pro studenty starší 15 let. Letos se volilo (nanečisto) do Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR. V ČLÁNKU JSOU PŘEHLEDNÉ VOLEBNÍ VÝSLEDKY ZA NAŠI ŠKOLU a také odkaz na celostátní statistiku Studentských voleb.

celý článek
07.10.2021

Po jedenapůlroční přestávce způsobené pandemií přivítáme v naší škole jako hosta další alumni besedy absolventku školy paní Mgr. Janu Smolíkovou z Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Protože se věnuje geografii, životnímu prostředí a již vícekrát navštívila Antarktidu, bude její povídání především o tomto sedmém a zároveň nejchladnějším dílu světa.

celý článek
27.09.2021
22. září jsme byly pozvány na Paralympiádu speciální školy v Poděbradech, která se konala v rámci oslav 100 let výročí založení.
 
 
celý článek
 
Kryštof Kolumbus - Nikdy nepřekonáš oceán, když se budeš bát, že ztratíš břeh z dohledu