Exkurze do Německa

Ve čtvrtek 6. září 2012 ve 4:15 jsme se sešli před školou a díky CK Matoušek Poděbrady a průvodkyni paní Libuši Hladinové jsme se mohli vydat směr Německo.

Kolem desáté hodiny dopoledne jsme už byli v Regensburgu (česky Řezno) a prošli jsme se historickým centrem města (od roku 2006 je zapsáno na Seznamu světového dědictví UNESCO). Mimo jiné jsme zde viděli nejstarší dochovaný kamenný most ve střední Evropě či Dóm svatého Petra, což je překrásná katedrála a dominanta města. V Mnichově nás čekalo Muzeum BMW na to se těšila především pánskou část osazenstva naší exkurze, ale musím podotknout, že i dámy si zde přišly na své J..

Druhý den ráno jsme se rozloučili s ubytovnou v Oberamemergau a vydali jsme se do nedalekého městečka jménem Garmisch-Partenkirchen, kde jsme si mohli projít nádhernou soutěsku Partnachklamm či podívat se na zimní olympijský stadion. Dále naše výprava navštívila dva úplně rozdílné zámky vybudované Ludvíkem Bavorským, Linderhof (stavba tohoto zámku byla jako jediná dokončena) a Neuschwanstein. Velkým překvapením pro většinu z nás byl kopec, který jsme uviděli po výstupu z autobusu. Bylo nám řečeno, že nahoru se dostaneme pouze po svých. Zhruba po půlhodinové cestě jsme se konečně dostali nahoru k zámku. Jeho prostory byly vskutku pohádkové. Krátký rozchod většina z nás využila k tomu, aby zakousla něco dobrého. Po příjezdu do hotelu jsme si všichni pochutnali na pozdní večeři. Čekal nás poslední den a na ten jsme potřebovali nabrat síly.

Po vydatné snídani jsme se rozloučili s hotelem a vydali se do Norimberka, naší poslední zastávky. Tam jsme navštívili Justiční palác, v kterém se zhruba před 70 lety konal tak zvaný norimberský proces s nacistickými zločinci. Poté jsme se vydali na prohlídku historického části města – Starého města. Pak následoval rozchod, který snad každý využil k nákupům nějakých suvenýrů a samozřejmě k vydatnému občerstvení před cestou domů. V pět hodin odpoledne jsme všichni usedli do autobusu a zamířili zpět do České republiky. Po sedmé hodině jsme překročili hranice, zamávali Německu, pousmáli jsme se nad zážitky, které si z této exkurze odvážíme a jeli vstříc Nymburku.

Před půl jedenáctou večer zastavil autobus před nymburským gymnáziem, kde už na nás netrpělivě čekali rodiče.

Na závěr bych chtěla poděkovat paním profesorkám Hantonové a Stojarové, že to s námi vydržely a s úsměvem přežily. Tak zase za dva roky!

Erika Černá, sexta B

Zobrazeno: 6319x

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1950.

Narodil se 7. 3. 1931 v Nymburce. Je jedním z nejslavnějších hráčů české basketbalové historie.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

James Joyce

2. únor 1903

Irský spisovatel James Joyce (1882-1941) opustil ve dvaceti letech své domovské město Dublin a odešel do Paříže. Jeho hlavním problémem byl nedostatek peněz.

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.