Geokurz 2A 2021 v Rokytnici nad Jizerou

Třída 2A byla na svém historicky prvním krkonošském pobytu, který by se dal nazvat vícedenním, až ve druhém roce svého studia na naší škole. Mohla za to školní karanténa na prahu minulého školního roku a zákeřný koronavirus, který vyloučil konání zimních lyžařských kurzů v zimě 2020/2021 stejně jako prezenční výuky ve skoro celém školním roce. Jak se druhákům dařilo poznávat krásu západních Krkonoš a zároveň i záludnosti geologie a geomorfologie popisuje ve své zprávě Matěj Techlovský.

A je to tu: 4. 10. 2021 jsme konečně po roce vyrazili s naší třídou, společně se dvěma zástupci učitelského sboru paní Svěcenou a panem Soukupem, na celotýdenní akci, ze které se snad nevrátíme hned druhý den ráno, jak to již bylo na adaptačním kurzu.

Již při cestě do Rokytnice jsme se stavovali v Bozkovských dolomitových jeskyních. Po této krátké zastávce jsme pokračovali dále. Jakmile jsme přijeli a vydrápali se na kopec, konečně jsme mohli odložit všechnu batožinu a stejně jako na již zmíněném adapťáku se mnoho studentů chopilo všemožných ping-pongových pálek a šlo se hrát. Z víru hraní nás ovšem vytrhla první schůze, která oficiálně zahajovala náš geokurz a také nás seznámila se hrou, kterou si pro nás připravili učitelé. Geocaching na zkoušku se zprvu zdál docela snadný, ovšem poté, kdy se mnozí z nás dostali ke čtvrté keši, málem vydanou námahou vypustili duši. Nakonec jsme to tak nějak všichni zvládli. K večeru jsme v chatě začali komentovat své z domova připravené prezentace o různých minerálech a horninách. Po tomto vyčerpávajícím zážitku, který se měl opakovat ještě další dva dny, byl konec prvního dne.

Hned druhý den jsme vyrazili na celodenní výlet přes Dvoračky až ke Kotelním jámám, které byly vytvořeny činností ledovců. Jak nás mnohokrát pan Soukup upozornil, ledovcová údolí jsou ve tvaru "U"! Na cestě zpátky jsme se stavili na rychlý oběd na Dvoračkách a potom už zase do chaty. Tam jsme pokračovali v probírání mineralogie a petrologie pomocí prezentací. Tím byl ukončen den druhý.

Třetí den byl velmi těžký a to nejen proto, že jsme museli vstát velmi brzy, abychom stihli autobus. Pro mnohé z nás nebylo hornické muzeum v Harrachově zase tak záživné. Následující cesta zpět do Rokytnice určitě záživná byla. Na povel pana učitele Soukupa a paní učitelky Svěcené jsme se rozešli k Mumlavskému vodopádu. Skoro všichni ale o pár chvil později poznali, že to byla obrovská chyba. Stalo se totiž to, že se spustil velmi silný déšť a naše několikakilometrová cesta zpět na chatu se tedy stala "peklem". Když jsme celí mokří došli, mnozí byli na padnutí, ale museli jsme ještě přežít poslední referáty a teprve potom nás čekal sladký spánek. Konec třetího dne.

Předposlední den byl náš "den D" - neboli psali jsme písemky. Všichni si ještě naposledy procházeli svoje zápisky a navzájem se zkoušeli. Po dlouhém stresu, poznávačce geologických vzorků a vědomostním testu si pro nás pan Soukup připravil ještě hru zvanou parlament. (Tematicky nás upozornila na v pátek a v sobotu probíhající volby.) Velmi jsme se nasmáli a také dokonce málem pohádali, ale nakonec to byla veliká zábava. Večer si většina akorát dobalila a zítra už hurá domů.

V pátek už to šlo ráz na ráz, chalupu jsme celou uklidili, batohy připravili do autobusu a tradá domů. Myslím, že geokurz jsme si všichni velmi užili a jsme rádi, že se nám tentokrát povedl - ne jako náš adapťák! Děkujeme paní Svěcené a panu Soukupovi, že s námi těch pět vyčerpávajících dnů strávili.

za 2A Matěj Techlovský

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.

Prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc. (*1952), znalec dějin pedagogiky a alternativních pedagogických směrů, zabývající se i hodnocením kvality pedagogických procesů, poradce několika ministrů školství, vysokoškolský učitel a akademický pracovník pardubické univerzity na Gymnáziu Nymburk maturoval v roce 1972 ve třídě 4.C.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Eduard VII. indickým císařem

1. leden 1903

Poblíž Dillí se shromáždily davy lidí, aby mohly být přítomny chvíli, kdy bude král Velké Británie a Irska Eduard VII. vyhlášen indickým císařem.

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.