Geologický kurz 6XB v Rokytnici nad Jizerou

V pondělí 19. 9. 2022 jsme se celá třída sešli u gymnázia a v osm hodin vyjeli na geologický kurz autobusem směr Rokytnice. Po cestě jsme navštívili Bozkovské jeskyně a obdivovali krásné jezírko a krápníkovou výzdobu. Další zastávkou už byla Rokytnice a nás čekal tradiční výstup k chatě s krosnami na zádech a jako odměna milé kuchařky s výborným obědem.

Odpoledne jsme věnovali prezentacím o prvcích, minerálech a horninách. V úterý nás brzy probudila hlasitá úplně příšerná hudba, abychom stihli autobus do Harrachova. Tam jsme navštívili Muzeum hornictví. Paní průvodkyně nás provedla asi kilometrovou štolou, dozvěděli jsme se o těžbě barytu, fluoritu a galenitu a proč došlo k jejímu ukončení. Zpět jsme šli pěšky kolem Mumlavských vodopádů, pořídili několik památečních fotek, zastavili se v restauraci na lívancích a horkém jablku. K chatě jsme přišli ze shora od Ručiček a zamířili jsme rovnou na oběd. Ve středu ráno jsme se rozdělili na dvě skupiny, první skupina s paní profesorkou Weissovou soutěžila ve vědomostní soutěži v geologii, druhá s panem profesorem Hrstkou hledala kešky a poté jsme se vyměnili. Odpoledne už jsme měli na programu dlouho obávanou poznávačku nerostů a hornin, ale nakonec jsme ji všichni úspěšně splnili. Ve čtvrtek jsme vyšli na celodenní hřebenovku, ale nejprve jsme museli zdolat kopec s převýšením téměř 800 metrů, výhledy ale opravdu stály za to. Počasí nám přálo, a tak nás překvapilo, když jsme narazili na první sníh. Dozvěděli jsme se zajímavosti o znaku Krkonoš a o s ním spojených endemických rostlinách. Šli jsme přes Růženčinu zahrádku, kolem Harrachových kamenů, k pramenu Labe a do Labské boudy. Bezpochyby nejhezčí byl ale Pančavský vodopád. Cestou zpátky jsme se zastavili na Dvoračkách, koupili si něco k snědku, přečkali přeháňku a užili si spoustu zábavy. Večer na chatě jsme si napsali test z geologie. Tím jsme celý geokurz uzavřeli a v pátek už si jen zabalili krosny a kufr a vyrazili domů.

Za sextu B Antonie Fraňková, Adéla Radilová, Lucie Černá, Barbora Šídová a Eliška Fiedlerová

Foto: Michal Hrstka

Aktuální informace

26.06.2024

Během školních prázdnin je jako úřední den stanoveno pondělí od 9.00 do 11.00 hodin.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Ing. František Tuláček

Ing. František Tuláček (7. 8. 1922-26. 10. 2012), pedagog, nestor českého drůbežářství a chovatelství, absolvoval v roce 1941.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Řízení vzducholodi

12. listopad 1903

Francouz Henri Juillot podal nový důkaz o řiditelnosti vzducholodi:

Nejčtenější

27.06.2024

Pod záštitou vzdělávací organizace Agora CE se studenti výtvarné výchovy ze dvou tříd sext stali uličníky. Umělci, kteří jim zprostředkovávali půlroční projekt zaměřený na proměnu veřejného prostoru poblíž školy, byli Tomáš Roček, Filip Novák a za Agoru Tereza Konrádová.

celý článek

Tradičním FINAL FOUR vyvrcholila letošní streetová liga. Na rozdíl od předešlých let nabídly všechny 4 zápasy relativně vyrovnanou podívanou, která vyvrcholila finálovým zápasem (Basketéři bez brčeků - Kubátovy kočičky 20:18), jež rozhodl v úplném závěru svým nájezdem Arsen Gevorkyan a spolu s Oskarem Palovčíkem a Hynkem Karamonem, tak mohli z rukou trojnásobného vítěze Jirky Szity převzít pohár pro vítěze. Poděkování si ale zaslouží všech 11 týmů, které se do soutěže přihlásily a pevně věřím, že si své příznivce na hřišti či v hledišti streetová liga najde i v příštím roce, kdy bude na programu již 22. ročník.

28.06.2024

Poslední den školního roku dorazila skvělá zpráva z Francouzské aliance v Pardubicích, kde naši studenti konali na začátku června jazykové zkoušky DELF.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.