První rok výuky dějepisu ve francouzštině je za námi

První rok výuky dějepisu ve francouzštině je za námi

A jaké jsou názory účastníků? Z pohledu studentů kvinty A, kteří jako první vyzkoušeli tuto výuku, která v sobě zahrnuje klasické české hodiny dějepisu prokládané hodinami v cizím jazyce s využitím metody CLIL, plyne, že předmět nepřidělal mnoho vrásek na čele. 

Je spíše vnímám pozitivně a studenti oceňují jazykový přínos. Během prvního roku studia pominul i strach z nadměrné náročnosti. Předmět je vnímám jako náročnější, ale většina studentů to nevidí jako něco nepřekonatelného. Často bylo také zmíněno rychlejší tempo probírání látky. To je ovšem nutné i v klasickém dějepisu vzhledem k rozložení učiva.

Z pohledu vyučujícího lze říct, že výuka studenty nijak neznevýhodňuje oproti klasickému vyučování dějepisu, spíše naopak. Cizí jazyk působí jako aktivizační prvek a nutí studenty se soustředit. Program prvního ročníku byl splněn bez problémů. O tom, že předmět se dá zvládat i ve FRJ svědčí výsledky ročníkových zkoušek, kde si dějepis vybralo 5 studentů a ti byli ohodnoceni dvakrát jedničkou a třikrát dvojkou. Součástí zkoušek byla i francouzská část testu.

Dalším potvrzením toho, že tato výuka má na gymnáziu své místo, jsou i studentské referáty za obě pololetí. Ve třídě se nalezlo několik prací, které pozitivně hodnotili i francouzští kolegové na Lycée Alphonse Daudet v Nîmes. Nezanedbatelným faktem je také to, že všichni studenti jsou schopní napsat text na odbornější téma v rozsahu několika stran! U současné maturitní zkoušky z FRJ je nejdelší text vyžadován v rozsahu cca 150–180 slov na obecné téma. Jedinou "zásadní" nevýhodou tak zůstává jen počet učebnic, kdy místo jedné mají studenti dvě, jednu vlastní a jednu zapůjčenou:)

Věříme, že přes určitou náročnost, bude výuka dějepisu ve FRJ pro studenty užitečná a pomůže jim jednak zvládnout lépe cizí jazyk a jednak vnímat dějiny i z jiné perspektivy a naučí je o nich přemýšlet. Některým pak může pomoci se třeba i profilovat pro další studium na VŠ.

Přejeme jim všem hodně dalších úspěchů.

Aktuální informace

27.11.2020

Od pondělí 30. 11. dochází ke změně organizace výuky. Studenti i rodiče byli o podrobnostech informováni e-mailem.

25.11.2020

Obědy je možno odebírat podle způsobu výuky takto:

  • při distanční výuce  - pouze odběr (take away)
  • při prezenční výuce - běžné stravování

Při obou způsobech je ale nutné stravu předem objednat v systému a DODRŽOVAT pravidla určená provozovatelem. Doba pro výdej obědů je od 11:00 do 14:00 hod.

 

Významní absolventi

Michal Plavec

Michal Plavec (*1973), (regionální) historik, novinář a kurátor sbírky letectví Národního technického muzea v Praze, odmaturoval na nymburském gymnáziu v roce 1991.

Svět v roce založení školy

Důlní neštěstí

2. duben 1903

Při důlním neštěstí v uhelném dole Königin Luise v Horním Slezku zahynulo 30 horníků.

Nejčtenější

25.11.2020

Obědy je možno odebírat podle způsobu výuky takto:

  • při distanční výuce  - pouze odběr (take away)
  • při prezenční výuce - běžné stravování

Při obou způsobech je ale nutné stravu předem objednat v systému a DODRŽOVAT pravidla určená provozovatelem. Doba pro výdej obědů je od 11:00 do 14:00 hod.

 

celý článek
26.11.2020

Milí příznivci vědy,

s potěšením Vám sdělujeme, že na Dvořákově gymnáziu v Kralupech opět pořádají Noc vědců. Letos, s ohledem na stoleté výročí od vzniku slova robot, si budete moci užít úžasný robotický večer. Tentokrát připravili napínavý ON-LINE program, ve kterém se přesunete nejen do budoucnosti, ale také do minulosti!

Kdy? 
Už v pátek 27. 11. 2020 od 17.00 do 22.00
Stačí se připojit na nocvedcu.dgkralupy.cz 

 

celý článek
 
Les Brown: Nemusíte být skvělí, abyste začali, ale musíte začít, abyste byli skvělí!