Anna Vávrová v Otevřené vědě 2020

Anna Vávrová v Otevřené vědě 2020

V roce 2020 jsem se zúčastnila projektu Otevřená věda, který organizuje Akademie věd ČR. Díky tomuto programu se mohou studenti středních škol ucházet o roční stáže, které vypisují vědečtí pracovníci. Na výběr je z oblastí živé a neživé přírody i humanitních oborů.

Stáž: 1.17.02 Analogové modelování deformace hornin - střižná zóna v gypsu

V rámci stáže, kterou jsem na Geofyzikálním ústavu navštěvovala já, jsem se zapojila do výzkumu a věnovala se měření magnetických vlastností hornin. Vyzkoušela jsem si výrobu sádrového modelu deformace, navrtávání vzorků a následné měření jejich magnetických vlastností. Během stáže jsem získala spoustu znalostí, zkušeností, naučila jsem se pracovat s vědeckými přístroji i stroji a zpracovávat naměřená data.

I přes všechna omezení, která přinesl letošní rok, jsme s lektorem stihli prakticky všechno, co jsme v lednu naplánovali. Část roku jsme fungovali online.

Výsledky stáže jsem sepsala do krátké anotace, takže jsem si zkusila napsat i malou vědeckou práci. Na jejím základě jsem vytvořila prezentaci na podzimní Studentskou vědeckou konferenci, která letos proběhla online. Každý stážista představoval svoji práci na stáži a její výsledky.

Přihlásit se do Otevřené vědy bych doporučila každému středoškolákovi, který přemýšlí, že by se chtěl věnovat vědě. Není potřeba mít rozsáhlé znalosti, lektor všechno vysvětlí a se vším poradí. Hlavní je mít chuť učit se nové věci.

Anna Vávrová, 6XB

Medailon stážistky

Zdroj: Otevřená věda

Aktuální informace

28.03.2023

Ve dnech 27. - 28. 3. jsme rozeslali na emailové adresy zákonných zástupců pozvánky k přijímacím zkouškám na 4-leté a 8-leté studium.

Celý článek
07.03.2023

Děkujeme za odevzdání přihlášek ke studiu, přihlášky se sešly v tomto počtu:

  • 4-leté studium - 80
  • 8-leté studium - 197
06.02.2023

Pro školní rok 2023/24 hledáme nové učitele...

Celý článek
17.01.2023

Gymnázium BH zveřejňuje inspekční zprávu z komplexní inspekce, která proběhla na konci prosince 2022 a protokol z inspekce.

12.10.2022

Dnes 12. 10. 2022 byla zveřejněna Výroční zpráva našeho gymnázia za školní rok 2021-2022.

20.09.2022

Gymnázium Bohumila Hrabala je určenou školou ve smyslu vyhlášky MŠMT č.13/2005 Sb. k poskytování jazykové přípravy žákům - cizincům.

seznam pověřených škol

Celý článek

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1942.

Narodil se 8. 11. 1923 v Nymburce, kde také prožil celý život (zemřel 29. 1. 1999).

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Ritchie: náklady na jihoafrickou válku a čínskou expedici

23. duben 1903

Britský ministr Charles Th. Ritchie zveřejnil spolu s rozpočtem na rok 1903/1904 (143 954 000 liber šterlingů) náklady na jihoafrickou válku a čínskou expedici:

Nejčtenější

07.03.2023

V úterý 14. 3. 2023 se koná od 11:45 Školní kolo 45. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

celý článek
06.03.2023

Dobrých zpráv není nikdo dost a je naší milou povinností, sdílet nadšení a hrdost nad výkony našich kamarádů a studentů Gymnázia B. Hrabala v Nymburce!

Sourozenci Kateřina (6XB) a Daniel Mrázkovi (loňský abiturient) jsou juniorskými mistry světa v tancích na ledě. O víkendu 3. – 4. 3. 2023 na šampionátu v Calgary po rytmickém tanci vyhráli i volnou jízdu a porazili korejský pár na celé čáře. Pro české krasobruslení tak získali druhé zlato na juniorském mistrovství světa v historii.

Za všechny učitele i studenty naší školy zasíláme velkou gratulaci a přejeme hodně dalších úspěchů!

celý článek
07.03.2023

Děkujeme za odevzdání přihlášek ke studiu, přihlášky se sešly v tomto počtu:

  • 4-leté studium - 80
  • 8-leté studium - 197
celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.