VÍDEŇSKÉ DOBRODRUŽSTVÍ

Dne 24. 9. 2018 jsme vyrazili na naše vídeňské dobrodružství. Pan Matoušek - náš průvodce - nás uvítal, a pak někteří z nás (dobrá, hodně z nás) usnuli. Poté, co jsme byli všichni vzhůru, nám sdělil základní informace.

Naše první zastávka se nacházela na hranicích a jmenovala se Centrum Excalibur.
Druhá zastávka již byla v Rakousku - město Tulln, jenž můžeme nalézt na Dunaji. Tulln je město, které podporuje umění. Zároveň je to nejupravenější město Rakouska.
V pořadí třetí zastávka byly jeskyně a největší podzemní jezero v Evropě Seegrotte. Tam jsme si prohlédli doly a práci horníků v nich. Nakonec jsme se svezli na lodičce přes Velké jezero za doprovodu klidné hudby.

Naší poslední zastávkou na naší cestě bylo město Laxenburg. Projeli jsme se vyhlídkovým vláčkem po parku patřícímu k letnímu sídlu Habsburků - údajně to bylo oblíbené místo císařovny Sisi - které jsme také zahlédli mezi stromy a později dokonce zblízka.
Po několika hodinách vyčerpávající jízdy autobusem jsme dorazili do cíle - naší ubytovny. Vybalili jsme kufry, chvíli si odpočinuli a poté jsme se vydali na prohlídku okolí. Chtěli jsme se ještě podívat do fanshopu místního fotbalového týmu Rapid, ale jen jsme zahlédli, jak ho zamykají.
Náročný den jsme zakončili výbornou večeří a poté jsme se již mohli odebrat do našich pokojů vyspat se na další den. Užili jsme si to, ale to jsme ještě netušili, že opravdové dobrodružství nás teprve čeká...

Belvedere - tak se jmenoval nás první cíl druhého dne. Bylo to honosné sídlo, jenž nechal postavit Evžen Slavojský.
Potom jsme se vydali vstříc křesťanskému kostelu, jenž měl připomínat vítězství nad Turky.
Po pauze na jídlo jsme viděli kus kmene stromu pobitý hřebíky, které tam dříve na začátku studia přibíjeli učňové. Mělo jim to údajně přinášet štěstí.
Dále jsme navštívili Stephansdom, neboli kostel sv. Štěpána s krásnou zdobenou střechou a masakrem lidí.
Rozdělili jsme se na poloviny a jedna polovina šla obhlédnout Hofburg, zatímco druhá polovina šla do muzea 4D Travel Vienna. V muzeu jsme nalezli 4D kino, mluvící a hýbající se figuríny, morovou jámu, simulaci protibombardovacího krytu a mnoho dalšího.
Poté jsme se vrátili na ubytovnu a posilnili jsme večeří.
Následně jsme se vydali metrem do zábavního parku Prater. Tam jsme měli rozchod. Zhruba polovina z nás navštívila také proslulý Riesenrad (Ruské kolo).
Na ubytovnách jsme si alespoň lehce pobalili - další den byl bohužel poslední.

Třetí a poslední den nás postavil před těžkou volbu - po návštěvě Schönbrunnu, jež jsme shedali velmi poučnou, jsme si měli vybrat mezi Primarkem a ZOO. Nakonec jsme skončili rozdělení na dvě skupiny - ti, co chtěli nakupovat, a ti, jež shledávali návštěvu zoologické zahrady záživnější.
Setkali jsme se zhurba po dvou hodinách. Společně jsme navštívili Hundertwasserhaus - dům, v němž neexistují rovné čáry. Někteří i nakoupili něco pro své blízké.
Na hranicích jsme se ještě stačili podívat do Freeportu, kde jsme se najedli. Pak jsme se vydali k našim rodinám.
Všem doporučujeme Prater, ZOO, 4D muzeum a Schönbrunn. Výlet jsme si moc užili. Akorát se všichni shodneme na tom, že kdyby všude bylo dvakrát méně lidí, tak by to vůbec neuškodilo.
Výstupem z autobusu u gymnázia a odebráním našich zavazadel naše vídeňské dobrodružství oficiálně skončilo. Doufáme, že se tam jednou opět podíváme.

Eliška Vokáčová & Eva Šubrtová 2SA

Vídeň 2018

1.den:

Je pondělí 5 hodin ráno a my vyrážíme na exkurzi do Vídně. I když… nejdřív do města nabitého římskými památkami, a to do Tullnu. Počasí moc nepřálo, což ovšem nevadilo naší další zastávce, kterou byly Hinterbrühlské jeskyně s největším podzemním jezerem v Evropě. Potom jsme se vydali do města Laxenburg, kde bylo i letní sídlo Habsburků. V tomto městečku jsme dostali i první “rozchod”. Většina lidí se rozhodla navštívit místní kavárnu. Následoval přesun do našeho hotelu kde jsme bydleli následující dvě noci.

2. den:

Po snídani jsme se poprvé svezli vídeňskou hromadnou dopravou, a to na moderní Hlavní nádraží. Naším dalším cílem Belveder, jeden z místních zámků, oni jsou vlastně dva: horní a dolní. Potom jsme se přemístili na nedaleký Karlsplatz kde jsme mohli obdivovat úchvatnou architekturu v podobě Karlskirche. Pak naše procházka Vídní pokračovala ulicí Graben až ke 4D time travel Vienna muzeu s 5D kinem. Provedlo nás skoro dvoutisíciletou historií tohoto města. Následoval přesun na večeři, abychom se po ní mohli vydat do světoznámého Prátru. Zde jsme se mohli nechat vyvézt obřím ruským kolem zvané Riesenrad, které přilákalo mnohé z nás. Pak už ale rychle na hotel, abychom přišli ještě před večerkou.

3. den:

Ráno hned po vydatné snídani jsme se sbalili z hotelu, a vydali metrem k dalšímu vídeňskému zámku, Schönbrunnu. Zde jsme absolvovali krásnou prohlídku a poté jsme si mohli prohlédnout zahrady. Následovalo rozdělení na dvě skupiny. Jedna skupina se vydala prohlédnout si Schönbrunnskou zoologickou zahradu a druhá skupina se odebrala na mírné nákupní šílenství do místního nákupního centra. Při přesouvání k Hundertwasserovu domu obdivujeme novogotickou radnici, Burgtheater, vídeňskou burzu a mnoho dalších nádherných, většinou secesních, domů. Pak jsme se dostali k již zmíněnému domu podle architekta Hundertwassera, kde není jediná rovná linie, jednoduše všechno podle přírody. Zde jsme dostali také poslední “rozchod”, tedy také poslední možnost nakoupit vídeňské suvenýry, v takzvané “Hudertwaser village”. Ale pak už do autobusu a domů.

Auf wiedersehen, Wien

Bartoloměj Boška

Jan-Jakub Vonášek

Vídeň

V pondělí 24. října jsme vyrazili na cestu do Rakouska. Našim cílem byla Vídeň - velkolepé město plné kulturních památek. Během naší cesty jsme si dopřáli návštěvu Tullnu, o kterém je známo, že je jedno z nejhezčích v celém státě. Po dalších zastávkách v Seegrotte a v Laxenburgu jsme nasedli zpátky do autobusu a za zajímavého výkladu našeho průvodce pana Matouška jsme uháněli až do hlavního města na naší ubikaci nedaleko centra. Ještě ten den jsme společně zmapovali okolí a po výtečné večeři v podobě karbanátku jsme spokojeně ulehli do postelí.
Druhý den započal, jak jinak, než bohatou snídaní. Poté jsme se vydali vstříc velkoměstu. Pravda, z počátku jsme trochu bloudili, ale brzy jsme našli cestu až k Belvederu a později i k Dómu sv. Štěpána, od něhož jsme vyrazili k muzeu Time Travel, kde jsme společně procestovali celou historii Vídně včetně morové epidemie i nástupu Habsburků na trůn v moderním 4D kině. Odtud jsme pokračovali k Hofburgu, jednak sídlu rakouského kancléře a jednak ke stájím slavných Lipicánů. Odpoledne nás čekala dlouhá procházka v centru a celý den jsme zakončili adrenalinovým zážitkem v Prateru.
Další den jsme se probudili do o poznání slunečnějšího počasí. Hned ráno nás čekala zajímavá, ale poměrně vyčerpávající prohlídka Schönbrunnu, na kterou mnozí z nás navázali návštěvou místní ZOO, zatímco jiní zvolili nákupy v Primarku. Pak už jsem jen na chvilku přibrzdili, abychom si prohlédli výjimečnou architekturu Hundertwassera, který nerad prosazoval přímé linie, ale dal přednost přírodním křivkám a pak už jsme jen ujížděli pryč směr Nymburské gymnázium s krátkou zastávkou na hranicích ve Freeportu.

Linda Murčová

fotografie zde:

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Mgr. Pavel Snítilý

Mgr. Pavel Snítilý, archeolog, zástupce ředitele a dokumentátor Městského muzea v Čelákovicích, který mj. stál v roce 2016 u výjimečného nálezu unikátního bohatě zdobeného meče velmožů starého přes jedno milénium, maturoval na nymburském gymnáziu v roce 1994.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Závod motorových člunů

11. červenec 1903

Konal se první závod motorových člunů na světě na 13,6 km dlouhé trati Royal Cork Yacht Clubu od sídla klubu v Corku do Glamire v Irsku.

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.