LVVZ č. 6 Rokytnice nad Jizerou - týden s inverzí

12.02.2023

Náš kurz začal kvůli jarním prázdninám netradičně v neděli. Po bohatém nedělním obědě jsme se s věcmi sbalenými do krosen a vaků na lyže odebrali ke škole, kde na nás již čekal pan profesor Hrstka, paní profesorka Weissová a nejlepšejší instruktor Filip Žák.

Společně jsme lehce po jedné hodině nasedli do autobusu a vyrazili směr Rokytnice. Při překládce do rolby jsme na parkovišti potkali pane profesora Lébla, od kterého jsme se dozvěděli, že panují dobré sněhové podmínky. Po vybalení věcí jsme se museli vydrápat na zrádný Rokytnický kopec, abychom se mohli navečeřet.

Druhý den jsme začali lehkým rozlyžováním a poté přišlo rozřazení do družstev. Tradičně největší machři, jako Míra Slovák nebo Martin Křenek, šli bez váhání do prvního družstva. Po skvělém obědě a kratičkém odpočinku se šlo na běžky. Narozdíl od sjezdovek se na nic nečekalo a bez většího váhání se od přibližovací lanovky běželo na Ručičky. Po návratu jsme si dali další výbornou večeři a šli jsme spát.

Třetí den pokračoval v již tradičním rytmu a protože počasí se vydařilo mohli jsme si vybrat zda půjdeme na běžky nebo na sjezdovky. Večer jsme se začali připravovat na celodenní výlet, který další den následoval. Ráno jsme se posunuli lanovkou k vrcholu Lysé hory a po hřebeni jsme pokračovali až k mohyle Hanče a Vrbaty. Od té jsme sjeli ke Čtyřem pánům a poté sjeli ještě níže na Voseckou boudu. Tam jsme se zastavili a ti nejodvážnejší z nás, jako například Vašek Zumr nebo Áňa Grešulová, si dali místní Vosecký gulášek. Poté jsme se dalším sjezdem dostali až na Krakonošovu snídani. Odtud jsme vystoupali na Heliport a poté jsme už pádili na Ručičky. Rychle jsme se stavili na pozdní oběd a poté jsme šli již odpočívat do chaty. Ti co chtěli se mohli podívat do obchodu. Protože jsme byli všichni velice unavení šli jsme brzy spát a pan profesor Hrstka měl radost, protože nás nemusel napomínat a mohl si dát své vychlazené nealkoholické pivo.

Další den jsme opět tradičně šli lyžovat. Odpoledne jsme se ale rozdělili na tři skupiny. První skupina dostala příležitost si vyzkoušet skialpy, druhá šla na běžky a třetí šla sjezdovat. Protože únava začala stoupat a pan Hrstka musel pro housky, vrátili se všechny skupiny na chatu již chvilku po čtvrté hodině. Další, a také předposlední den našeho pobytu se nám zkazilo počasí, a protože jsme byli všichni po chvilce promočení, s radostí jsme se vrátili zpátky do chaty a relaxovali. Na obědě jsme se měli jako v Kafé imperial. Odpoledne mohli ti, co chtěli sjet na lyžích na Dvoračky. Zde se poté občerstvili, popovídali si a vrátili se zpět do chaty.

V průběhu pátečního večera také proběhl velkolepý ping-pongový turnaj a protože se jednalo o poslední večer, šli jsme spát trochu později, několikrát jsme ZHASLI a poté jsme si již užívali sladké sny. Poslední den všichni vykonali svou určenou službu, všichni jsme si sbalili, rolbou jsme si nechali odvést naše věci, naposledy jsme se rozloučili s chatou, sešli jsme na parkoviště kde jsme se pozdravili s kvartou A a částí tercie A, a poté již nasedli do autobusu a upalovali do Nymburka.

Tomáš Kratochvíl 6XB

foto: Michal Hrstka

Aktuální informace

31.01.2024

Ředitel školy zveřejňuje 31.1. kritéria přijetí na školní rok 2024-25 do 1. ročníku:

Celý článek
24.11.2023

MŠMT spustilo informační portál k přijímacímu řízení na SŠ.

29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

Jiří Teper

Absolvoval v roce 1973.

Narodil se 14. 7. 1954 v Nymburce. Již v průběhu středoškolských studií začíná s pokusy o literární tvorbu.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Povstání v Makedonii

2. srpna 1903

Na den sv. Eliáše vypuklo povstání Makedonců proti Turkům.

Nejčtenější

28.02.2024

FOTOGALERIE Z BESEDY (Z FB MĚSTSKÉ KNIHOVNY)

Na letošní třetí alumni besedu jsme přizvali absolventa gymnázia z roku 1994. Je jím Mgr. Pavel Snítilý, archeolog a zástupce ředitele Městského muzea v Čelákovicích. V nymburské knihovně ve čtvrtek 29. února 2024 nám od 17.30 hodin popíše mj. moderní archeologické metody v besedě nazvané: Archeologie pod vaším domem?

celý článek
15.03.2024

V úterý 19. 3. 2024 se koná od 11:45 Školní kolo 46. ročníku SOČ. Slavnostní zahájení za přítomnosti vedení města a vedení školy bude v učebně č. 77. Níže se dozvíte, kdo ze soutěžících a na jaké téma práci SOČ psal, jak to bude se zkrácením výuky a co je třeba udělat, pokud se na konkrétní obhajobu chce někdo přijít podívat.

12.03.2024

Sekunda B vyjela na lyžák netradičně ve čtvrtek 7. 3. 2024 Po přijetí na chatu jsme začali vybalovat. Pak se hráli už jen hry.  A šlo se na večeři. V pátek díky nedostatku sněhu jsme museli vyjít až na Dvoračky a tam jsme celý den lyžovali. Bylo hezké počasí a tak jsme si to všichni užili.  Kvůli ztíženým podmínkám se posunul i oběd.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.