Mediální kurz tercie A

Mediální kurz tercie A

Naše třída 3TA absolvovala s pí prof. J. Koláčnou v rámci výuky ČJL v polovině června již tradiční týdenní mediální kurz.

Na úvod jsme se rozdělili do pěti skupin a vstřebávali jsme trochu teorie, již jsme uplatnili i v soutěžích.

Druhý den kurzu jsme vyjeli autokarem v doprovodu pí prof. Koláčné a Prokešové do Liberce s cílem navštívit zdejší ZOO a prověřit své schopnosti v IQ parku.

Vrátili jsme se s pestrými „úlovky“ v podobě různých nahrávek, fotografií a reportáží.

V rámci kurzu jsme se dozvěděli mnoho zajímavých informací ze světa médií od pana Petra Plaňanského, který si pro nás připravil i minifotokurz.

Výsledkem naší spolupráce je originální časopis a televizní a rozhlasové vysílání na DVD.

Přikládáme ještě mozaiku dojmů z vyjádření všech skupin:

„V IQ parku nás nejvíce zaujalo, že jsme tam mohli natáčet předpověď počasí a byla tam milá obsluha…“ (sk. č. 1)

„Zvířata v ZOO s námi dobře spolupracovala a my jsme mohli natočit spoustu videí a pořídit mnoho fotografií.“ (sk. č. 2)

„Nejvíce nás bavilo natáčet reportáže na výstavách v budově školy. Na fotokurzu nás bavilo focení třetinové kompozice a v IQ parku se nám líbilo zrcadlové bludiště.“ (sk. č. 3)

„Pan Plaňanský nás seznámil se základní úpravou fotek a s jejich správnou kompozicí. V ZOO někteří z nás uskutečnili anketu pro časopis či pro televizi. Celkově to byl týden plný legrace; není nad moderátorské přeřeky…“ (sk. č. 4)

„Při natáčení reportáží jsme spolupracovali s tučňáky a inteligentními lachtany, prohánějícími se ve vodě. V IQ parku jsme vyzkoušeli např. jízdu na vozíčku pro postižené, zavřeli jsme se do bubliny, postavili jsme most. Nejvíce nás zaujal potápějící se Titanic, dále předpověď počasí, vzdušné dělo a termokamera.“ (sk. č. 5)

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1952.

Narodil se 8. 4. 1934 v Nymburce. V roce 1958 ukončil studia na Fakultě všeobecného lékařství UK v Praze. 

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Rusifikace Finska

17. prosince 1903

Bývalý ruský ministr financí Sergej J. Vitte uveřejnil v kodaňských novinách článek proti rusifikaci Finska.

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
01.09.2022

Projektu Otevřená věda 2022, pořádaného Akademií věd České republiky, se účastní opět několik studentků a studentek našeho gymmnázia. Často se studenti aktivit souvisejích s projektem účastní i během prázdnin. Luděk Melich ze 3.A dokázal svoji stáž rozpracovat velmi intenzivně v prvním pololetí roku 2022 a podařilo se mu zúčastnit se v červenci s jeho projektem mezinárodní konference ve skotském Edinburghu.

V následujícím článku popsal, jaké téma si v Otevřené vědě zvolil a jaké dojmy z konference si přivezl.

celý článek
01.09.2022

 

 

John Schaar  

Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.

 

 

 

 

Motto školního roku je v souladu s dlouhodobou vizí školy. Chceme být školou, z níž odcházejí odpovědní mladí lidé připravení po všech stránkách na to, že budoucnost vlastní i budoucnost společnosti je v jejich rukou. Mladí lidé, kteří si jsou vědomi, že bez aktivního přístupu, stálého vzdělávání, odvahy a pevných morálních zásad nebudou schopni budoucnost tvořit a stanou se jen pasivními prvky budoucího světa.

 

Nám učitelům motto opět připomíná, co je naší úlohou v přípravě žáků, které formujeme v jejich nejdůležitějším věku od 11 do 19 let. Připomíná nám naši odpovědnost. Současně nás nepřímo vybízí k využívání všech prostředků a všech možností, abychom v naší vzdělávací práci uspěli. 

 

Žákům motto sděluje, že svou budoucnost mají skutečně ve svých rukou. Čím dříve si to uvědomí, tím dříve budou schopni její podobu ovlivňovat. Vybízí je k aktivitě, k činorodosti, k promýšlení svých činů… Sděluje jim, že bez nasazení a bez vlastního přičinění budoucnost vytvářet nelze.

 

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.