Rekordních 8 stážistů Otevřené vědy 2022 z naší školy

Rekordních 8 stážistů Otevřené vědy 2022 z naší školy

V letošním 17. ročníku projektu Akademie věd ČR, v. v. i., Otevřená věda 2022 bude naši školu zastupovat rekordní počet 8 stážistů, kteří byli na základě svých přihlášek, motivačních dopisů a referencí vybráni vědci z různých ústavů a pracovišť AV do prestižního stipendijního programu pro středoškoláky. Naši zástupci tvoří letos 3,69 % všech stážistů vůbec (do programu AV ČR vybrala jen 217 z 1 589 uchazečů!) a na každé místo se v průměru hlásili 3 zájemci (ve skutečnosti dorazilo na nejžádanější stáž letošního ročníku dokonce 85 přihlášek). A kdo konkrétně při bude letos při gymnáziu zároveň každý měsíc pracovat i na Akademii věd?

Účast studentů Hrabalova gymnázia sledujeme v meziročním srovnání v této tabulce. Z ní se lze dozvědět, jaká rozličná témata stáží naše svěřence zaujala a jaký vědecký problém je v tomto kalendářním roce čeká. Každý měsíc (včetně prázdninových) mají na stáži strávit minimálně 8 hodin, na dopravu do místa konání AV ČR přispívá. Zajímavostí je i fakt, že jedna naše stážistka pokračuje na stejném ústavu Akademie věd v Otevřené vědě již třetí rok, jiná podobně už druhým rokem také tamtéž. A náš student, který projekt výborně propagoval i v televizi a rozhlase, byl rovněž přijat do dalšího ročníku (ovšem na úplně jiné téma, na jiném pracovišti a pod vedením jiného lektora). Potěšující je také to, že příležitost "odstartovat ve vědecké oblasti" svou profesní kariéru přímo ze špičkově vybaveného pracoviště největší vědecko-výzkumné státní instituce v Česku dostaly i dvě kvintánky, které se na střední škole ocitly teprve před několika měsíci.

Celkově z naší školy odešlo do 17. ročníku OV 2022 72 přihlášek, sepsaných 22 zájemci o stáž. Ty tvořily 4,53 % ze všech přihlášek vůbec a zájemců z naší školy bylo ze všech 3,35 %. Procenta nevypadají na první pohled nijak "závratně". Když si ale uvědomíme, že jen gymnázií je v ČR asi 350 (další odborné SŠ nepočítaje), v průměru na každé z nich tedy nepřipadá ani jedna stáž. V tomto světle je již patrné, že našich 8 přijatých stážistů z jedné školy je vskutku mimořádně úspěšný výsledek. Přijatým srdečně gratulujeme i jménem vedení školy a celého profesorského sboru.

Ani nepřijatí uchazeči z naší školy ale nemusí být smutní a zklamaní. Díky obětavosti rodičů a různých přátel školy se nám určitě podaří přemýšlivé a výzkumně zaměřené zájemce umístit na odborná pracoviště nebo laboratoře na univerzitách či ve firmách, kde nám přislíbili možnost vést výzkum středoškoláků nebo i odbornou studentskou práci.

PaedDr. Helena Hantonová
Mgr. Radka Mlázovská
Mgr. Miroslav Soukup
Talent tým a školní garanti SOČ

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

Bedřich Feuerstein

Bedřich Feuerstein (15. 1. 1892–10. 5. 1936), světově proslulý architekt, scénický výtvarník, malíř a esejista světového rozhledu a mimořádných uměleckých kvalit, výrazná osobnost české moderní avantgardní architektury a scénografie, absolvoval na naší škole v roce 1910.

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Rusifikace Finska

17. prosince 1903

Bývalý ruský ministr financí Sergej J. Vitte uveřejnil v kodaňských novinách článek proti rusifikaci Finska.

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
01.09.2022

Projektu Otevřená věda 2022, pořádaného Akademií věd České republiky, se účastní opět několik studentků a studentek našeho gymmnázia. Často se studenti aktivit souvisejích s projektem účastní i během prázdnin. Luděk Melich ze 3.A dokázal svoji stáž rozpracovat velmi intenzivně v prvním pololetí roku 2022 a podařilo se mu zúčastnit se v červenci s jeho projektem mezinárodní konference ve skotském Edinburghu.

V následujícím článku popsal, jaké téma si v Otevřené vědě zvolil a jaké dojmy z konference si přivezl.

celý článek
01.09.2022

 

 

John Schaar  

Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.

 

 

 

 

Motto školního roku je v souladu s dlouhodobou vizí školy. Chceme být školou, z níž odcházejí odpovědní mladí lidé připravení po všech stránkách na to, že budoucnost vlastní i budoucnost společnosti je v jejich rukou. Mladí lidé, kteří si jsou vědomi, že bez aktivního přístupu, stálého vzdělávání, odvahy a pevných morálních zásad nebudou schopni budoucnost tvořit a stanou se jen pasivními prvky budoucího světa.

 

Nám učitelům motto opět připomíná, co je naší úlohou v přípravě žáků, které formujeme v jejich nejdůležitějším věku od 11 do 19 let. Připomíná nám naši odpovědnost. Současně nás nepřímo vybízí k využívání všech prostředků a všech možností, abychom v naší vzdělávací práci uspěli. 

 

Žákům motto sděluje, že svou budoucnost mají skutečně ve svých rukou. Čím dříve si to uvědomí, tím dříve budou schopni její podobu ovlivňovat. Vybízí je k aktivitě, k činorodosti, k promýšlení svých činů… Sděluje jim, že bez nasazení a bez vlastního přičinění budoucnost vytvářet nelze.

 

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.