Výsledky testování VEKTOR – Modul 4

Testování VEKTOR je zaměřeno na testování tzv. přidané hodnoty. Princip testování spočívá v testu žáků na začátku 1. ročníku, resp. na začátku kvinty, a následně testování stejných žáků v době, kdy jsou na začátku maturitního ročníku. Gymnázium Nymburk se tohoto testování pravidelně zúčastňuje. V letošním roce testování v celé ČR absolvovalo celkem téměř 13 tisíc žáků z 221 středních škol. A jaké byly výsledky naší školy – tedy našich žáků a našich učitelů?

Výsledky jsou klasifikovány zvlášť pro žáky čtyřletého a osmiletého studijního oboru.

Čtyřleté studium 

výsledky třídy 4A 

český jazyk matematika anglický jazyk německý jazyk
celkový výsledek standardní standardní standardní standardní
průměrný percentil 52 68 60 59
využití studijního potenciálu optimální z hlediska OSP optimální z hlediska OSP pod možnostmi OSP optimální z hlediska OSP
přidaná hodnota 1,80% 33,00% -4,20% 28,10%

pozn.: OSP - obecné studijní předpoklady, které byly zjišťovány samostatným testem

Žáci měli také možnost prostřednictvím dotazníku škole sdělit zkušenosti se svou přípravou do školy, ohodnotit výuku testovaných předmětů a také informovat o svých dalších studijních plánech. Žáci 4A vidí v souhrnu školu takto:

Nejvíce poznatků si podle svého názoru žáci 4. ročníků v průměru odnáší z hodin matematiky, nejméně naopak z anglického jazyka. Vlastní studijní aktivitu hodnotí jako nejlepší v předmětu 'Matematika', nejméně aktivní jsou pak v předmětu 'Český jazyk'. Nejpestřeji probíhá dle žáků výuka německého jazyka. Nejvíce žáky z testovaných předmětů baví 'ZSV' a 'Matematika', nejméně pak 'Informatika'. Jako nejčastější využití PC uvádějí žáci 'Vyhledávání informací'. Žáci se zamýšleli i nad užitečností jednotlivých předmětů. Nejvíce si uvědomují význam předmětů 'Anglický jazyk' a 'Německý jazyk' a za nejméně důležitý považují předmět 'Chemie'. Studovat na vysoké škole plánuje 96 % žáků, nejvíce projevují zájem o studium oborů 'Společenskovědní' (52 %) a 'Ekonomický' (12%), nejméně pak o obor 'Matematicko-fyzikální' (0 %), a 'Zemědělský' (0 %).

Pro nejvíce žáků je cílem dokončit studium 'Magisterské' (52 %), 44 % zatím není rozhodnuto.

 

Osmileté studium

výsledky tříd 8OA a 8OB

český jazyk matematika anglický jazyk německý jazyk
celkový výsledek standardní nadstandardní standardní standardní
průměrný percentil 65 70 69 73
využití studijního potenciálu optimální z hlediska OSP optimální z hlediska OSP optimální z hlediska OSP optimální z hlediska OSP
přidaná hodnota 23,90% 32,10% -0,90% 22,60%

pozn.: OSP - obecné studijní předpoklady, které byly zjišťovány samostatným testem

 

Odpovědi na dotazník maturantů z oktáv jsou následující:

Nejvíce poznatků si podle svého názoru žáci oktáv v průměru odnáší z hodin matematiky, nejméně naopak z anglického jazyka. Vlastní studijní aktivitu hodnotí jako nejlepší v předmětu 'Matematika', nejméně aktivní jsou pak v předmětu 'Český jazyk'. Nejpestřeji probíhá dle žáků výuka německého jazyka. Nejvíce žáky z testovaných předmětů baví 'Anglický jazyk' a 'ZSV', nejméně pak 'Informatika'. Jako nejčastější využití PC uvádějí žáci 'Vyhledávání informací'. Žáci se zamýšleli i nad užitečností jednotlivých předmětů. Nejvíce si uvědomují význam předmětů 'Anglický jazyk' a 'Matematika' a za nejméně důležitý považují předmět 'Fyzika'.

Studovat na vysoké škole plánuje 100 % žáků, nejvíce projevují zájem o studium oborů 'Ekonomický' (20,5 %) a 'Společenskovědní' (15,9%), nejméně pak o obor 'Zemědělský' (0 %), a 'Jazykový' (2,3 %).

Pro nejvíce žáků je cílem dokončit studium 'Magisterské' (61,4 %), 11,4 % zatím není rozhodnuto.

Aktuální informace

30.11.2025

středa 14/1 od 14 do 16 hod

- informační schůzky:

14:15, 14:45, 15:15

03.11.2025

Zveřejňujeme výroční zprávu za školní rok 2024-2025. 

02.09.2025

pondělí - velká přestávka
pátek - velká přestávka

 

Vyřizuje paní Matoušová (kancelář za sborovnou)

Významní absolventi

Jan Jelínek

Jan Jelínek (*19. 7. 1940), spisovatel, novinář, dokumentarista, režisér Československých filmových týdeníků, absolvoval na nymburském gymnáziu v roce 1957.

Svět v roce založení školy

Krajinské výstavy

Červen 1903

Na počátku léta byly v Čechách zahájeny tři významné krajinské výstavy, jež měly představit příslušné kraje, jejich zvláštnosti v oblasti hospodářské, kulturní i společenské.

Nejčtenější

19.11.2025

Kdy? 10. - 14. listopadu 2025 (pondělí až pátek)

Kde? Gymnázium Bohumila Hrabala, Lidice, Praha, Nymburk

Kdo? 7 studentů BBS Westerburg + 19 našich studentů VG 

(Kateřina Krátká, Klaudie Horáková, Anežka Zemanová, Jakub Holeček ze 7MA, Adéla Burianová, Tereza Zelenková, Michaela Kosmálová, Radek Šos, Jan Nosál, Filip Nosek, Michal Hamtil ze 7MB, Tereza Hradilová, Kristýna Kupcová, Eliška Semrádová ze 3A, Šimon Busta z 8OA, Jana Němcová, Žaneta Valentová, Blanka Dohnalová, Sofie Zakrevská z 8OB)

S kým? Tereza Plechlová a Dita Grusová + Björn Bergmann a Nico Verbeck

Co? Gymnázium Bohumila Hrabala: projekt k tématu společné historie našich států

Lidice: beseda s panem Jiřím Pitínem, který je jedním z mála lidických dětí, které přežily vyhlazení obce nacisty v rámci heydrichiády; návštěva Památníku Lidice a komentovaná prohlídka v německém jazyce 

Praha: bojovka na Karlově mostě a Kampě

celý článek
26.11.2025

Skončilo čtyřleté čekání na postup z úvodní fáze florbalového Subterra cupu. Z kolínského turnaje přivážíme jasné vítězství.

celý článek
13.11.2025

S velkým potěšením oznamujeme start jedinečného mezinárodního projektu, do kterého se zapojili naši studenti primy. Cílem je navázat nová přátelství a procvičit si cizí jazyky neobvyklou a velmi osobní formou – ručně psanými dopisy!

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.