PROJEKTOVÉ DNY OSUDOVÉ OSMIČKY

PROJEKTOVÉ DNY OSUDOVÉ OSMIČKY

Při příležitosti 100. výročí vzniku československého státu připravily předmětové komise dějepisu, základů společenských věd, zeměpisu, hudební výchovy, českého jazyka a literatury na čtvrtek 25. 10. pro žáky nižšího gymnázia a na pátek 26. 10. pro žáky vyššího a čtyřletého gymnázia projektový den OSUDOVÉ OSMIČKY, v němž si připomenuli události spojené nejen s rokem 1918, ale i 1938, 1948 a 1968 i vzájemné souvislosti mezi nimi.

Učitelé vymysleli a připravili pro žáky aktivity, při nichž pracovali ve skupinách, ve dvojicích, diskutovali, jako zdroj informací používali videa ze Slavných dnů na Streamu (Den, kdy …) nebo kreslených Dějin udatného českého národa, zpívali, kreslili, stříhali, lepili, vymýšleli deskovou hru, soutěžili a byli nuceni přemýšlet.

1918

 Museli přemýšlet o tom, co všechno museli politici řešit, když má vzniknout nový stát (forma státního zřízení, spojenci, měna, kde vzít peníze na fungování státu), do symbolického stromu – lípy, zakreslovali důležité informace o nově vzniklém státu, vymýšleli a vytvářeli pexeso, studovali významné dokumenty důležité pro nově vznikající Republiku československou. Připravovali úkoly k deskové hře Cesta ke vzniku Československa. Rozšiřovali si vědomosti formou kvízu.

1938

Dozvěděli se, proč došlo k Mnichovu a jaké důsledky to pro nás mělo. Pracovali s fotografiemi, poznávali aktéry těchto událostí, odhadovali názory vybraných lidí, jestli jsme se měli bránit, pak si je vyslechli, sami zaujímali postoje a argumentovali. Pracovali s mapou a zakreslovali do ní území, jež jsme museli odstoupit Německu, Maďarsku i Polsku.

1948

Na základě informací z videa, komiksu děti stříhaly, třídily, lepily informace k osobnostem, jako je Edvard Beneš, Klement Gottwald, Jan Masaryk, chronologicky seřazovaly události únorových dní. Při srovnání dvou stejných fotografií si uvědomili, jak fungovala cenzura (na jedné chyběl Vladimír Clementis, dozvěděli se i proč). Starší žáci se seznámili se „skvosty“ budovatelské poezie a zkoumali vliv komunistické ideologie na kulturu, pracovali s povídkou Oty Pavla Běh Prahou i se vzpomínkami Jana Zábrany.

1968

Události tohoto roku si studenti vyjasňovali přiřazováním letopočtů, událostí, jmen. Sledovali i to, jak se měnil ve 20. století postoj občanů naší země k Sovětskému svazu. Naučili se i písničky Modlitba pro Martu a Bratříčku, zavírej vrátka.

Zobrazeno: 443x

Aktuální informace

14.10.2018

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2017-2018.

30.09.2018

Ředitel školy zveřejnil kánon literatutry pro maturitní zkoušku ve školním roce 2018 - 2019.

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1919.

Krátce působil jako učitel na Mladoboleslavsku. Kolem r. 1922 byl posluchačem Vojenské akademie v Hranicích.

Anketa

 
Je 8 týdnů letních prázdnin málo nebo moc?
Je to málo. 58 %
Stačí to. 36 %
Je to moc. 5 %
Celkový počet hlasů: 491
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Vynález elektrokardiografu (EKG)

3. listopad 1903

Holanďan Wiliem Einthoven veřejně předvedl jím vynalezený elektrokardiograf.

Nejčtenější

21.12.2018

Dne 19. 12. 2018 před sedmou hodinou ranní se vydali žáci třetích ročníků (především biologického semináře) v doprovodu pana profesora Barančíka a paních profesorek Svěcené a Novotné do krásného saského města Drážďany. Hlavním cílem byly nejen, jak už to většinou bývá, proslulé vánoční trhy, ale také muzeum, jenž se zabývá kulturními, společenskými a vědeckými otřesy naší doby, a které je oblíbenou destinací pro turisty z celého světa - DeutschesHygiene- Museum Dresden.

celý článek
21.12.2018

Již podruhé jsme před Vánocemi pozvali do školy zajímavé filmy. V pátek 21.12.2017 se zde odehrál druhý ročník akce Vánoční filmová nadílka aneb Učíme se filmu a filmem.

celý článek
22.12.2018

Ve školním kole Geologické olympiády se v kategorii A ("žáci ZŠ") umístila na 1. místě Anna Vávrová z 4KB. V kategorii B ("středoškoláci") byl nejúspěšnějším náš loňský reprezentant i v KK GeO Martin Laš ze 6XB.

celý článek
 
J. W. Goethe: Nestačí vědět. Nestačí chtít. Je třeba konat.