Školení Holocaust a my, aneb jak jsem se infiltrovala mezi učitele

Školení Holocaust a my, aneb jak jsem se infiltrovala mezi učitele

Ve dnech 16.-19. března proběhl v Praze a v Terezíně seminář Holocaust a my. Stopy ve veřejném prostoru. Seminář zorganizoval Institut Terezínské iniciativy a jako tradičně to byly čtyři intenzivní dny plné tipů a inspirace, jak nelehké téma holocaustu představit ve výuce. Nejmladší účastnicí byla studentka naší školy, Antonie Fraňková.

Téma holocaustu mě zajímá už dlouho a v budoucnu bych ráda učila dějepis. Školení od Institutu Terezínské iniciativy tyto mé dva zájmy perfektně kombinovalo, a tak jsem byla nadšená, když jsem se dozvěděla, že se tohoto školení pro pedagogy můžu zúčastnit.

V rámci čtyřdenního semináře jsme navštívili Terezín, seznámili jsme se s materiály Centropa a s aplikací MemoGIS, podívali jsme se do Jáchymky, bývalé židovské školy, ve které dnes Institut Terezínské iniciativy sídlí a hlavně jsme poznali další aktivity a metody, jak ve výuce problematiku holocaustu žákům přiblížit. Odnesla jsem si i nové poznatky k tématu holocaustu. Překvapilo mě, že dánští Židé vůbec nebyli zařazováni do transportů na východ a že v době, kdy v Terezíně panoval nedostatek vody na hygienu vězňů, si nacističtí dozorci zřídili v Malé pevnosti bazén. Zaujalo mě vyprávění pana Tomáše Krause o vzpomínkách svého tatínka, který koncentrační tábory přežil a brzy po válce o nich vydal knihu.

Bylo úžasné vidět tolik učitelů zapálených pro svůj obor, ochotných se neustále posouvat. Úplně novou zkušeností pro mě byla tvorba plánu hodiny ve skupině. Bylo zajímavé pozorovat, s kolika nápady jsme přišli a kolik různých aktivit je možné na jeden materiál aplikovat. Zaujala mě i metoda dramatizace textu nebo emoční kresby, se kterými jsem se dříve nesetkala. Bylo skvělé poslouchat vyprávění jednotlivých učitelů o projektech, které se svými žáky dělají a mluvit s nimi o tom, s jakými radostmi a starostmi se ve škole setkávají.

Celé školení pro mě bylo opravdu inspirativní. Odnáším si z něj kromě historických faktů i několik nových pedagogických nápadů a těším se, až je v bližší či vzdálenější budoucnosti využiju.

Antonie Fraňková

 

Děkujeme Institutu Terezínské iniciativy za perfektní organizaci semináře a poskytnuté fotografie.

 

Aktuální informace

02.05.2023

Přijímací řízení ukončeno.

Celý článek
06.02.2023

Pro školní rok 2023/24 hledáme nové učitele...

Celý článek
17.01.2023

Gymnázium BH zveřejňuje inspekční zprávu z komplexní inspekce, která proběhla na konci prosince 2022 a protokol z inspekce.

12.10.2022

Dnes 12. 10. 2022 byla zveřejněna Výroční zpráva našeho gymnázia za školní rok 2021-2022.

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1956.

Narodil se 23.1 1939. Absolvoval Fakultu strojního inženýrství ČVUT v Praze. Během studia byl pedagogickým asistentem.

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Lyžařské závody

únor 1903

Ve Vysokém nad Jizerou se konaly lyžařské závody za účasti mnoha zahraničních závodníků. 

Nejčtenější

14.05.2023

Letošní školní rok je poměrně bohatý na výjezdy našich studentů do Francie (psali jsme zde nebo zde). V týdnu od 8. do 12. května jsme ale měli možnost vyzkoušet si i role hostitelů a na gymnáziu přivítat francouzské spolužáky. Týden po návratu naší poslední skupiny z Francie jsme si opět povídali francouzsky.

celý článek
05.06.2023

Ve středu 24. května se uskutečnila zlatá ceremonie mezinárodní ceny vévody z Edinburghu. Celá akce probíhala v nádherných prostorách Valdštejnského paláce za přítomnosti velmi vzácného hosta, kterým byl letos osobně princ Edward, vévoda z Edinburghu.

celý článek
25.05.2023

Dne 25. května jsme se celá skupina našeho Dofebufetíku vypravila na setkání účastníků programu DofE s princem Edwardem. Na akci jsme měli za úkol představit náš projekt princovi, čehož se ujaly zakládající členky Dofebufetíku a zajistit občerstvení. Naše zážitky z celého dne se pár z nás snažilo sepsat v následujících větách.

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.