Exkurze 2SB na Pražský hrad

Exkurze 2SB na Pražský hrad

Žáci třídy 2SB se vydali do Prahy, aby si prohlédli památky Starého Města a areál Pražského hradu.

V pondělí 13. 6. 2022 jsme vyrazili s paní profesorkou Flesarovou a paní profesorkou Černou na dějepisnou exkurzi. Když jsme přijeli do Prahy, nebe slibovalo krásný den. Nejprve jsme se šli podívat na Prašnou bránu, která své neobvyklé jméno získala díky tomu, že se tam skladoval střelný prach. Poté jsme se přesunuli na Staroměstské náměstí, kde nás spolužáci seznámili s některými památkami – s domem U Kamenného zvonu, gotickým Týnským chrámem, pomníkem mistra Jana Husa, který je sestaven z bronzových plátů a peníze na jeho stavbu se získaly prostřednictvím veřejné sbírky. Samozřejmě nemohla chybět prohlídka orloje, před kterým jsme se i vyfotili. Poté jsme vyrazili směrem ke Karlovu mostu, kde jsme si prohlédli místo, odkud byl údajně vhozen do Vltavy Jan z Pomuku, a také jeho sochu.

 Na Pražském hradě jsme si samostatně prošli Zlatou uličku. S průvodcem jsme se podívali do katedrály svatého Víta, Václava a Vojtěcha a do Starého královského paláce na Vladislavský sál a na pravděpodobně nejslavnější okno v naší zemi. Věděli jste, že se ve Vladislavském sále běžně pořádaly rytířské turnaje? Co se nejslavnějšího českého okna týká, právě tam proběhla v roce 1618 defenestrace, kterou vypuklo stavovské povstání a zároveň třicetiletá válka. Nakonec jsme navštívili i baziliku sv. Jiří.

Při zpáteční cestě na nádraží jsme použili i své deštníky, které jsme celý den nosili s sebou. Kvůli nějakému problému na železnici jsme dojeli do Nymburka později, ale to nám nezkazilo naše zážitky z exkurze.

Soňa Pustá, 2SB

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

Josef Pýcha

Absolvoval v roce 1933.

Narodil se 23. 5. 1914 ve Strakách. Na reálce v Nymburce jej učil kreslení J. Vokálek a B. S. Urban.

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Cenzura v Prusku

únor 1903

Pruský ministr vnitra podal v Poslanecké sněmovně vysvětlení, proč byla zakázána hra Das Tal des Lebens (Údolí života) od Maxe Dreyera:

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
01.09.2022

Projektu Otevřená věda 2022, pořádaného Akademií věd České republiky, se účastní opět několik studentků a studentek našeho gymmnázia. Často se studenti aktivit souvisejích s projektem účastní i během prázdnin. Luděk Melich ze 3.A dokázal svoji stáž rozpracovat velmi intenzivně v prvním pololetí roku 2022 a podařilo se mu zúčastnit se v červenci s jeho projektem mezinárodní konference ve skotském Edinburghu.

V následujícím článku popsal, jaké téma si v Otevřené vědě zvolil a jaké dojmy z konference si přivezl.

celý článek
01.09.2022

 

 

John Schaar  

Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.

 

 

 

 

Motto školního roku je v souladu s dlouhodobou vizí školy. Chceme být školou, z níž odcházejí odpovědní mladí lidé připravení po všech stránkách na to, že budoucnost vlastní i budoucnost společnosti je v jejich rukou. Mladí lidé, kteří si jsou vědomi, že bez aktivního přístupu, stálého vzdělávání, odvahy a pevných morálních zásad nebudou schopni budoucnost tvořit a stanou se jen pasivními prvky budoucího světa.

 

Nám učitelům motto opět připomíná, co je naší úlohou v přípravě žáků, které formujeme v jejich nejdůležitějším věku od 11 do 19 let. Připomíná nám naši odpovědnost. Současně nás nepřímo vybízí k využívání všech prostředků a všech možností, abychom v naší vzdělávací práci uspěli. 

 

Žákům motto sděluje, že svou budoucnost mají skutečně ve svých rukou. Čím dříve si to uvědomí, tím dříve budou schopni její podobu ovlivňovat. Vybízí je k aktivitě, k činorodosti, k promýšlení svých činů… Sděluje jim, že bez nasazení a bez vlastního přičinění budoucnost vytvářet nelze.

 

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.