Žáci žákům v badatelském klubu

Žáci žákům v badatelském klubu

V letošním roce se rozběhl Badatelský kroužek s fyzikálním zaměřením pro žáky NG pod vedením profesorky Kláry Fraňkové a Radky Mlázovské.

Student oktávy Ondřej Luňáček připravil pro mladší spolužáky navštěvující klub odpoledne s roboty MIndsorms.

A právě dnes připravovala Adéla Syrovátková ze třídy 3A společně se členy klubu dopoledne s pokusy pro kvarty.  A tak připravují zajíjmavé hodiny mladší pro starší studenty i naopak.

Adéla Syrovátková popsala dnešní doopoledne těmito slovy:

V pondělí 27. 6. se pro kvarty konala akce „žáci žákům“. Vše spočívalo v tom, že si studenti, kteří navštěvují badatelský klub, připravili sadu pokusů, které shrnovaly vybrané kapitoly z učiva fyziky. Hlavním účelem bylo doplnění praktické části výuky, která byla v době pandemie značně omezená. Celkem bylo devět stanovišť, každé se vztahovalo k jedné oblasti fyziky NG. Všechna stanoviště byla zajímavá a je třeba ocenit pečlivou přípravu všech zúčastněných. První se zabývalo elektrostatikou, žáci se seznámili s funkcí Van der Graafova generátoru, či Faradayovou houpačkou, která nám byla zapůjčena ze Základní školy Tyršova. Jedno z nejoblíbenějších stanovišť bylo s termokamerami.Přístroje na záznam infračerveného záření nám byly zapůjčeny vcelku nedávno, jednalo se o novinku. Na stanovišti optiky se nám povedlo vytvořit duhu a nechat zmizet skleničku v oleji. Dalšími oblíbenými stanovišti byly elektromagnetická indukce a teplotní roztažnost, při kterých i hořelo:) Stanoviště se zvukem nás seznámilo s komorním „a“ a jeho záznamem v podobě sinusoidy. Žáci se také dozvěděli a názorně si předvedli, jak fungují spalovací motory a povrchové napětí. Posledním stanovištěm byla vajíčka- víte,  například, že nejde vajíčko jen tak rozbít v ruce či to, jak rozeznat syrové od uvařeného? 

Velký dík a pochvala patří celému badatelskému klubu za ochotu a snahu při vzdělání svých spolužáků.

Aktuální informace

13.09.2022

úterý 4/10 od 17:00 hod:

1PA - č. 7 - přízemí vlevo
1PB - č. 2 - přízemí vlevo
1A - č. 6 - přízemí vlevo

Významní absolventi

Absolvoval v roce 1934.

Narodil se 9. 11. 1915 v Nymburce. Učil se hrát na housle, klavír, varhany a také zpíval. 

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Důlní neštěstí

2. duben 1903

Při důlním neštěstí v uhelném dole Königin Luise v Horním Slezku zahynulo 30 horníků.

Nejčtenější

12.09.2022

V pátek 2.září se naše třída 1A vydala na adaptační kurz spolu s panem profesorem Machurkou a paní profesorkou Hornovou. Jely s námi také dvě dívky z oktávy, Kateřina a Vanda, které se v průběhu celého kurzu staraly o náš večerní program.

 

celý článek
01.09.2022

Projektu Otevřená věda 2022, pořádaného Akademií věd České republiky, se účastní opět několik studentků a studentek našeho gymmnázia. Často se studenti aktivit souvisejích s projektem účastní i během prázdnin. Luděk Melich ze 3.A dokázal svoji stáž rozpracovat velmi intenzivně v prvním pololetí roku 2022 a podařilo se mu zúčastnit se v červenci s jeho projektem mezinárodní konference ve skotském Edinburghu.

V následujícím článku popsal, jaké téma si v Otevřené vědě zvolil a jaké dojmy z konference si přivezl.

celý článek
01.09.2022

 

 

John Schaar  

Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.

 

 

 

 

Motto školního roku je v souladu s dlouhodobou vizí školy. Chceme být školou, z níž odcházejí odpovědní mladí lidé připravení po všech stránkách na to, že budoucnost vlastní i budoucnost společnosti je v jejich rukou. Mladí lidé, kteří si jsou vědomi, že bez aktivního přístupu, stálého vzdělávání, odvahy a pevných morálních zásad nebudou schopni budoucnost tvořit a stanou se jen pasivními prvky budoucího světa.

 

Nám učitelům motto opět připomíná, co je naší úlohou v přípravě žáků, které formujeme v jejich nejdůležitějším věku od 11 do 19 let. Připomíná nám naši odpovědnost. Současně nás nepřímo vybízí k využívání všech prostředků a všech možností, abychom v naší vzdělávací práci uspěli. 

 

Žákům motto sděluje, že svou budoucnost mají skutečně ve svých rukou. Čím dříve si to uvědomí, tím dříve budou schopni její podobu ovlivňovat. Vybízí je k aktivitě, k činorodosti, k promýšlení svých činů… Sděluje jim, že bez nasazení a bez vlastního přičinění budoucnost vytvářet nelze.

 

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.