Gymnázium Bohumila Hrabala v Nymburce»Škola | základní info o škole

pozítří 30.04.2024 testování a zkoušky 2. náhradní termín pro 8-letý obor

Hrdinové navzdory! LVVZ č. 12

24.03.2023

Ještě před odjezdem na náš první lyžařský kurz to nevypadalo vůbec nadějně – hrozily nám deště a areály Rokytnice o víkendu zavřely. Při příjezdu nás lehce vyděsily zelené kopce se zůstatky tajícího sněhu, ale ani to nás neodradilo od toho si to naplno užít…

Jaro už nám klepe na dveře, ale naše škola má za sebou další z vydařených lyžařských kurzů v Rokytnici nad Jizerou. Tentokrát se pobytu úspěšně účastnily třídy 2SB a 3TA pod dohledem Evy Poprové, Martina Elišky a instruktora Matěje Vodičky. V kuchyni se otáčeli a chutně vařili manželé Michalcovi. Na svazích jsme se zdokonalovali nejen ve sjezdovém lyžování, ale také v běžkařské technice. Počasí nám připravilo krásný slunečný den pro celodenní výlet na běžkách po hřebenech hor, ale také deštivou sprchu během našeho lyžařského závodu ala biatlon. Nechyběly obíhačky okolo pingpongového stolu, večerní zpívání s kytarou, houslemi a ukulelem, karneval na běžkách ani noční bojová hra.

Ve středu 29.3. proběhla beseda s místopředsedou PS PČR panem Janem Skopečkem, který druhou vyučovací hodinu odpovídal na dotazy studentů sexty B a předmaturitního semináře PMV. Témata byla různorodá a tak se mohli studenti dozvědět např. to, jaký názor má pan místopředseda na politiku jedné Číny, jak vidí zadlužování našeho státu, proč si politici nezmrazí platy či jak to bude s valorizací důchodů. Velmi rychle se ukázalo, že 1 vyučovací hodina je proklatě málo a tak se fotbalovou terminologií prodlužovalo a to třeba i otázkou na odlehčení, zda je host fanouškem Sparty či Slávie.

Součástí školního vzdělávacího programu školy jsou i projektové dny. Včera, v úterý 28. března 2023, jsme si připomněli narození světoznámého spisovatele Bohumila Hrabala, který studoval u nás na gymnáziu a maturoval mimo jiné z fyziky.

V úterý 4. dubna 2023 bude v nymburské knihovně od 17.30 hodin přednášet absolvent naší školy, historik letectví Michal Plavec (Národní technické muzeum).

Beseda s kurátorem leteckých sbírek Národního technického muzea v Praze, autorem mnoha historických publikací a odborných článků nejen o létání a letectví, dostala název První větroplavci nad Nymburskem (1850-1914).

Již tradičně hostilo naše gymnázium krajské kolo konverzační soutěže ve francouzštině. V pondělí 27. března se do Nymburka sjelo na 30 francouzštinářů z celého Středočeského kraje, aby v konverzaci na dané téma a při popisu obrázku zjistili, jak jsou na tom v porovnání s ostatními studenty. A naše škola z toho vyšla velmi pěkně.

Ve dnech 16.-19. března proběhl v Praze a v Terezíně seminář Holocaust a my. Stopy ve veřejném prostoru. Seminář zorganizoval Institut Terezínské iniciativy a jako tradičně to byly čtyři intenzivní dny plné tipů a inspirace, jak nelehké téma holocaustu představit ve výuce. Nejmladší účastnicí byla studentka naší školy, Antonie Fraňková.

V týdnu od 13. do 19. března se uskutečnil již 24. ročník festivalu Týden mozku, který je organizován pod záštitou Akademie věd České republiky a zároveň je součástí celosvětové kampaně Brain Awareness Week (BAW). Cílem je seznámit veřejnost s nejnovějšími trendy a objevy ve výzkumu mozku a v neurovědách.

Naše gymnázium zastupovala 16. - 17. března 2023 v rámci 15. ročníku soutěže EXPO Science AMAVET na krajském kole čtveřice maturantů, kteří zde prezentovali své výzkumy. Stejné, jako už v úterý uplatnili i v rámci SOČ. Dva z nich byli vybráni k postupu do národního kola, které se uskuteční 5. dubna v Praze.

Školní přehlídka prací 45. ročníku Středoškolské odborné činnosti (SOČ) proběhla na naší škole v úterý 14. března 2023. Přihlášeno bylo celkem 32 prací, obhajoby probíhaly paralelně dokonce ve čtyřech místnostech. Při společném slavnostním zahájení v 11.45 hodin pozdravily soutěžící místostarostka města Stanislava Tichá a zástupkyně ředitele gymnázia Mgr. Ilona Drahotová. Děkujeme Městu Nymburk za upomínkové předměty pro sočkaře a sponzorům Maso Sedlák Městec Králové a PROAGRO Nymburk, a. s., za pohoštění pro komise.

Celý článek
<předchozí 1 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 292 další >

Aktuální informace

24.04.2024

Beseda s absolventkou školy proběhne v Městské knihovně Nymburk 6. 6. 2024 od 17.30 hodin.

21.04.2024

se konají v pondělí 29/4:

-17:30-18:00 hod
schůzky v učebnách
-18:00-19:30 hod
29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

doc. RNDr. Jitka Forstová, CSc.

Doc. RNDr. Jitka Forstová, CSc., vysokoškolská pedagožka, viroložka, zakladatelka a vedoucí Laboratoře virologie PřF UK, absolvovala na naší škole v roce 1961.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Let bratří Wrightů

17. prosinec 1903

Po mnohaletých systematických pokusech se podařilo uskutečnit Orvillu Wrightovi let s motorovým letadlem v trvání dvanácti sekund.

Nejčtenější

13.04.2024

Ve středu 10. dubna jsme ve složení Honza Kopeček (6XB), Anna Hířová, Štěpán Soulek a Mikuláš Vodenka (5QB) brzy ráno vyrazili do Prahy na VŠCHT na krajské kolo chemické olympiády kategorie C.

celý článek
10.04.2024

V pondělí 8.4. se konal tradiční florbalový turnaj pro žáky vyššího gymnázia. Celkem dvanáct týmu bylo rozděleno do tří skupin po čtyřech. Tam se utkal každý s každým, do čtvrtfinále postupovalo 8 nejlepších týmů. K vidění bylo velké množství vyrovnaných zápasů, některé týmy příjemně překvapily, jiné naopak nečekaně zklamaly.

14.04.2024

I v letošním školním roce nejsou naši francouzštináři ochuzeni o spolupráci s partnerskou školou v burgundském Louhans. Na podzim jsme na návštěvu vyrazili my a v týdnu od 7. do 12. dubna jsme si role vyměnili a naše škola hostila skupinu 16 francouzských studentů.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.