Geokurz třídy 6XB

V pondělí 2. 10. se naše třída 6XB a profesorský doprovod ve složení pan Soukup s paní Koreňovou vydali na pětidenní geologický kurz do nám již dobře známé Rokytnice na Jizerou. Šlo o první geokurz v letošním školním (ale vlastně i kalendářním) roce.

Ještě cestou jsme si nejprve udělali exkurzi do Bozkovských dolomitových jeskyní. Při prohlídce jsme si prošli část jeskyní a pokochali se okouzlujícími podzemními jezírky. Po ubytování a výborném jídle následovala procházka do Dolní Rokytnice s krátkým rozchodem pro pořízení nutných zásob pochutin. Večer jsme samozřejmě dostali informace k úternímu výletu a nemohla chybět ani informace že: "zítra bude k obědu vynikající svíčková". Dále pravidla pobytu na chatě a několik kontrol, jestli někdo nepil alkohol.

Úterní brzký budíček snad nikoho nepotěšil, ale nedalo se nic dělat, v 8:17 jede autobus do Harrachova a ten nepočká. Naše první kroky mířily do Hornického muzea. Absolvovali jsme zajímavou prohlídku jedné štoly dolu, kdy jsme viděli důlní výtah a mnoho dalších technických hraček. Jeden nepříjemný šok se ale objevil – zaplatili jsme si prý jen exkurzi tam, a tak jsme na druhém konci hory zjistili, že cestu ven si musíme najít sami. Jako správní nevynalézaví (a šokovaní) studenti jsme zkrátka jen následovali paní průvodkyni. 😉 Další významnou zastávkou se staly Mumlavský vodopád a obří hrnce na řece Mumlavě. Nemohlo chybět skupinové (i mnoho neskupinových) foto a dále pochod přes hory i doly rovnou na oběd – především na dlouho proklamovanou svíčkovou. Odpoledne prezentace, prezentace a výklad. Jediným zpestřením výuky byl v tuto chvíli všemi milovaný pes paní Koreňové, jehož se každý snažil nalákat právě k sobě. Osvobozením se stala až večeře.

Ve středu si celý kurz sbalil batůžky a vyšplhal tzv. "schody do Mordoru" (jak jim pan Soukup rád říká) až do sedla pod Dvoračkami. Pro nepřízeň počasí jsme naneštěstí nenavštívili ani pramen Labe, ani Kotelní jámy , zato jsme si udělali jen „kratší“ okruh na Rezek a zpátky. K naší velké lítosti nebyla na Rezku možnost kávy ani horké čokolády, a tak se po kratičké přestávce uhánělo dál, směrem na horní chatu.

Další den dopoledne byl obětován samostudiu, s občasnou přestávkou na ping-pong, či jiné aktivity. Před písemkou jsme se stihli ještě odreagovat geocachingem po malých skupinkách. Následný test i poznávačka dopadly celkem dobře. Všem spadl kámen ze srdce, k tomu jsme dostali za odměnu řízky k večeři 😊.

Poslední den – v pátek – už jsme se jen sbalili a tradičně uklidili všude, kde se dá. Každý jeden z nás se dostal bezpečně domů.

Děkujeme profesorskému doprovodu, že to s námi zvládli, a především panu kuchaři, že nás tak výborně krmil!

za 6XB – Žaneta Valentová

Aktuální informace

24.04.2024

Beseda s absolventkou školy proběhne v Městské knihovně Nymburk 6. 6. 2024 od 17.30 hodin.

21.04.2024

se konají v pondělí 29/4:

-17:30-18:00 hod
schůzky v učebnách
-18:00-19:30 hod
29.10.2023

Ředitel školy zveřejňuje výroční zprávu o činnosti školy za školní rok 2022-2023

Významní absolventi

prof. RNDr. Josef Koštíř

Absolvoval v roce 1925.

Profesor Koštíř se narodil 25. 3. 1907 v Hroněticích u Nymburka. Po válce působil jako asistent a pak jako docent na Ústavu organické chemie Přírodovědecké fakulty Karlovy univerzity.

Anketa

Albert Einstein 12 %
Celkový počet hlasů: 216
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Smrt Theodora Mommsena

1. listopad 1903

Zemřel Theodor Mommsen (*30. 11. 1817), německý historik.

Nejčtenější

13.04.2024

Ve středu 10. dubna jsme ve složení Honza Kopeček (6XB), Anna Hířová, Štěpán Soulek a Mikuláš Vodenka (5QB) brzy ráno vyrazili do Prahy na VŠCHT na krajské kolo chemické olympiády kategorie C.

celý článek
10.04.2024

V pondělí 8.4. se konal tradiční florbalový turnaj pro žáky vyššího gymnázia. Celkem dvanáct týmu bylo rozděleno do tří skupin po čtyřech. Tam se utkal každý s každým, do čtvrtfinále postupovalo 8 nejlepších týmů. K vidění bylo velké množství vyrovnaných zápasů, některé týmy příjemně překvapily, jiné naopak nečekaně zklamaly.

14.04.2024

I v letošním školním roce nejsou naši francouzštináři ochuzeni o spolupráci s partnerskou školou v burgundském Louhans. Na podzim jsme na návštěvu vyrazili my a v týdnu od 7. do 12. dubna jsme si role vyměnili a naše škola hostila skupinu 16 francouzských studentů.

celý článek

Oscar Wilde - Buď sám sebou. Všichni ostatní už jsou zabraní.