MONITOR

projektové období:   2006 – 2008

Projekt se konal s finanční pomocí ESF – operačního programu Rozvoj lidských zdrojů.

Realizátorem projektu bylo Gymnázium Nymburk, koordinátorem projektu byl RNDr. Jiří Kuhn.

Projekt se soustředil na tvorbu metodiky hodnocení rozvoje klíčových kompetencí a na administraci procesů související s vlastním hodnocení školy.

Produktem projektu je softwarový nástroj Aplikace MONITOR a stejnojmenná metodicky zaměřená publikace.

Dotace na realizaci projektu činila za celé projektové období 1 604 tis. Kč.

--------------------------------------

Živé tradice – společné evropské kulturní dědictví

projektové období:   2000 – 2003

Projekt se konal s finanční pomocí Národní agentury Socrates – Comenius.

Koordinátorem projektu bylo Gymnázium Nymburk, garantem za školu byly prof. Sedlatá a prof. Kvačková.

Projektu se zúčastnily tyto země:

  • Česká republika
  • Itálie
  • Litva
  • Německo
  • Norsko

Cílem projektu bylo hledání společných tradic v historii jednotlivých zemí a tím poukázat na společné evropské kořeny zúčastněných národů. Součástí projektu byly studentské a učitelské výměny.

Dotace na realizaci projektu činila za celé projektové období 380 tis. Kč.

 --------------------------------------

Životní styl

projektové období:   1998 – 2001

Projekt se konal s finanční pomocí Národní agentury Socrates – Comenius.

Koordinátorem projektu bylo Gymnázium Berlín, garantem za školu byly prof. Weissová a prof. Miškovská

Projektu se zúčastnily tyto země:

  • Česká republika
  • Itálie
  • Anglie

Projekt se uskutečnil ve třech navazujících fázích, z nichž v každé se zkoumaly návyky mladé generace související se životním stylem. Projektové aktivity se zaměřily na srovnání stravovacích návyků mladých lidí, na problémy související s konzumací alkoholu a na kouření. Výsledky byly prezentovány na závěrečných společných setkáních účastníků projektu ze všech zemích. Gymnázium Nymburk hostilo závěrečnou konferenci po prvním období, tedy v roce 1999.

Dotace na realizaci projektu činila za celé projektové období 223 tis. Kč.

 --------------------------------------

Antika – renesance – současnost

projektové období:   1998 - 2000

Projekt se konal s finanční pomocí Phare – Lingua E.

Koordinátorem projektu bylo Gymnázium Nymburk, garantem za Gymnázium Nymburk byly prof. Sedlatá, prof. Hantonová a prof. Košťálová.

Projektu se zúčastnily tyto země:

  • Česká republika
  • Řecko
  • Belgie

Projekt se soustředil na památky, které v České republice a Řecku vznikaly ve stejném období a ve stejných architektonických stylech.

Dotace na realizaci projektu činila za celé projektové období 600 tis. Kč.

 --------------------------------------

Setkání s cizincem v četbě

projektové období:   1999 – 2000

Koordinátorem projektu byly partnerská škola v německém Kirnu, garantem za Gymnázium Nymburk byl prof. Martin Říha.

Projektu se zúčastnily tyto země:

  • Česká republika
  • SRN
  • Rakousko

V průběhu projektu se žáci ve všech zúčastněných školách soustředili na literární díla, v nichž je hlavní postavou cizinec, a ve společných workshopech pak o dílech diskutovali. Cílem bylo zvýšit povědomí žáků o xenofobii a jejích možných důsledcích.

Dotace na realizaci projektu činila za celé projektové období 50 tis. Kč.

 

Aktuální informace

02.05.2023

Přijímací řízení ukončeno.

Celý článek
06.02.2023

Pro školní rok 2023/24 hledáme nové učitele...

Celý článek
17.01.2023

Gymnázium BH zveřejňuje inspekční zprávu z komplexní inspekce, která proběhla na konci prosince 2022 a protokol z inspekce.

12.10.2022

Dnes 12. 10. 2022 byla zveřejněna Výroční zpráva našeho gymnázia za školní rok 2021-2022.

Významní absolventi

prof. Jan Řídký, DrSc.

Prof. Jan Řídký, DrSc. (*1951), místopředseda Akademie věd ČR, někdejší ředitel Fyzikálního ústavu AV ČR, badatel v oboru experimentální fyziky elementárních částic, maturoval na naší škole v roce 1970 ve třídě III.B.

Anketa

 
Motto školního roku 2022-23
Cornell Woolrich 16 %
Wayne Gretzky 16 %
Milton Berle 9 %
John Schaar 39 %
Napoleon Hill 19 %
Celkový počet hlasů: 237
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Let bratří Wrightů

17. prosinec 1903

Po mnohaletých systematických pokusech se podařilo uskutečnit Orvillu Wrightovi let s motorovým letadlem v trvání dvanácti sekund.

Nejčtenější

14.05.2023

Letošní školní rok je poměrně bohatý na výjezdy našich studentů do Francie (psali jsme zde nebo zde). V týdnu od 8. do 12. května jsme ale měli možnost vyzkoušet si i role hostitelů a na gymnáziu přivítat francouzské spolužáky. Týden po návratu naší poslední skupiny z Francie jsme si opět povídali francouzsky.

celý článek
05.05.2023

     Tento týden do bojů ve dvou skupinách zasáhlo dalších 7 týmů a tak pomalu můžeme odhadovat favority soutěže. Jistě mezi ně budou patřit obhájci loňského prvenství, kteří pod stejným názvem - Kubátovy kočičky, těsně (19:17) zvítězili nad dalším aspirantem postupu - týmem gRIZZLies (8.OA). Právě gRIZZLies si připsali už 2 výhry a v tuto chvíli to vypadá, že klíčový pro tento tým bude poslední zápas ve skupině proti Snickers. Ve skupině B srdnatě bojoval jediný čistě dívčí tým - Těžkotonážní srny II. Obzvlášť jejich zápas proti týmu Gerlach a neuvěřitelných 13 bodů na straně děvčat (Maruška Š. 9b), bylo příjemným překvapením. Nicméně poslední body dnešního dne si připsali Jonáš Janota (svým dunkem) a Peter Kováčik, díky kterému můžeme náš turnaj označit jako MEZINÁRODNÍ:). 

celý článek
04.05.2023

Septimy a 3A absolvovaly 2. a 3. května zážitkový workshop organizace Post Bellum Tak tohle neprojde! ve Skautském institutu v Praze na Staroměstském náměstí. Studenti měli možnost na vlastní kůži začít 70. léta 20. století v Československu.

Anotace z webu Post Bellum naznačuje, o co šlo: Deset přátel se schází, aby společně oslavili narozeniny jednoho z nich. Není to úplně klasická oslava, dárkem pro oslavence je četba samizdatového vydání hry Largo Desolato od zakázaného autora Václava Havla. Zdá se, že nezůstane jen u toho. Co jsou účastníci oslavy ochotni obětovat pro svobodu slova? A mohou si mezi sebou věřit?

celý článek
 
John Schaar - Budoucnost není místo kam jdeme, ale které vytváříme.